آن‌هایی که می‌خواستند بمیرند! کروبی سند رو کرد؛ بمیرید


نه این که خوش‌حال باشم از این که این کابوس،‌کابوس نبود و واقعیت بود، از خواندِ خبرش هم شرم‌ام می‌شود. اما همین چند روزِ پیش عده‌یی که خود را وفادار به نظام و هرچه که در آن اتفاق می‌افتد می‌خواستند از غصه‌ی گم‌راه شدنِ کروبی بمیرند! همان‌هایی که کروبی را به راهِ راست دعوت می‌کردند. حالا معلوم شد که کروبی به راهِ راست دغوت نمی‌شد، بلکه به این دعوت می‌شد که کج راه برود، تا راهِ کجِ عده‌یی شبهِ انسان راست به نظر برسد. 

به‌راستی که وقاحت می‌خواهد، این نامه را خواندن و باز هم سند خواستن. بلاهت می‌خواهد این اندیشه که کسی پول بگیرد تا خودش را بی‌آبرو کند و خانواده‌اش را سرافکنده کند. انسان‌هایی که می‌کوشند تا این موضوع حل و فصل نشود، از دو حالت نمی‌توانند خارج باشند، یا متجاوزند و جنونِ شهوت دارند، یا این‌ که از ترسِ بی‌آبروتر شدن، چوب لای چرخ‌های گاری‌یِ حقیقت می‌گذارند.

هرکس می‌گوید حقیقت تلخ است، دروغ‌گویی بیش نیست! حقیقت بسیار شیرین است، حتا اگر به زهر آغشته باشد، اشک در پی داشته باشد، اندوه‌گین کند، بسوزاند و خرد کند. وقتی هم‌چنین مردی پیدا می‌شود که با این صراحت و جرأت، چنین مسأله‌‌یی را بازگو و فاش کند، آدم ذوق می‌کند از این که هنوز هم نسلِ آدم‌هایی که برایِ خودشان، یا حداقل فقط برای خودشان چیزی نمی‌خواهند هنوز هم نمرده.

 
هرانا - دادگاه سعید حجاریان سه شنبه برگزار می شود


هرانا - 20روز بی خبری مطلق از عبدالله مومنی


سحام - پاسخ مهدی کروبی به احمد توکلی: اگر سکوت کنم خلاف مصلحت است
سحام - کروبی یکی از مستندات خود مبنی بر آزار جنسی بازداشت شدگان کهریزک را منشر کرد


سحام - آیت الله حسن صانعی با نگارش نامه ای به نوه امام (ره) تاکید کرد: همواره برای تثبیت و ترویج اندیشه های امام (ره)‌ هزنیه پرداخت می کنید
سحام - مادر هنگامه شهیدی خبر داد :‌ هنگامه به بند عمومی منتقل شد
سحام - آیت الله بیات زنجانی: کسانى که خون عزیزان اين سرزمين را ريخته‌اند باید محاکمه شوند
گویا - مامور بند ۲۰۹ زندان اوين : بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار ممنوع الملاقات است، کانون زنان ايرانی
گویا - قصد قرائت "اقرارنامه" حجاريان توسط يکی از بازداشت‌شدگان




 آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: