وبلاگ‌نویسان، همیشه مؤثر هستند

ر روزهایی که اکثرِ خبرگزاری‌های حقیقت‌گو فیلتر هستند، روزنامه‌های موردِ اطمینانِ مردم توقیف می‌شوند و یا مجبور به سانسور کردنِ مطالبِ خود می‌شوند و استفاده از پیامک هم امنیت ندارد و هم محدود است، این وبلاگ‌نویس‌ها هستند که از ابتدای جنبشِ سبز بی‌پروا و مداوم، به انتشارِ اخبار، مقاله‌ها بیانیه‌ها و بسیاری از مطالبی زدند که حتا برخی از خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب هم از آن‌ها غافل بودند یا جسارتِ انتشارشان را نداشتند. هم‌چنین وبلاگ‌نویسان با اطلاع‌رسانی‌های پیاپی و تحلیل‌های درستو به‌جا و برخی نیز با زیرکی‌ و تیزبینی‌یِ خود موفق به بالا بردنِ سطحِ آگاهی‌های عمومی شدند.

هماهنگی‌یِ وبلاگ‌نویسان، در پوشش دادن و به قولی داغ کردنِ خبرها؛ خیلی خوب و چشم‌گیر بود و هست. پرداختنِ هم‌زمان به موضوعاتِ مهم و قابلِ بحثِ روز تأثیرِ خوبی بر فضای عمومی شده و حتا گاهی باعث شده که رسانه‌های مطرح و درجه اول نیز تحتِ تأثیرِ وبلاگ‌نویس‌ها قرار بگیرند. بازداشت شدنِ عده‌یی از وبلاگ‌نویسان و اتهاماتی که به آن‌ها زده می‌شود،، نشا از این دارد که وبلاگ‌نویسی به نقطه‌ی بسیار خوب و تأثیرگذاری شده.

البته باید قبول کرد که انتخاباتِ اخیر و حوادثِ دردناکِ پس از آن، نقشِ زیادی در به جنب و جوش افتادنِ دوباره‌ی وبلاگستان داشت. بدونِ شک، وبلاگ‌هایی که در این مدت خوب عمل کرده باشند، تغییرِ محسوسی در برخوردِ مخاطبانِ خود احساس کرده‌اند.. البته دیگر خیلی خبری از نظر گذاشتن در وبلاگ‌ها نیست! و همین موضوع باعث می‌شود مخصوصن کسانی که تازه وبلاگ‌نویسی را شروع کرده‌اند، خیلی زود دست بکشند و این کار برای‌شان خسته کننده باشد. این موضوع عمدتن به دو سایتِ دنباله و بالاترین باز می‌گردد. در بیش‌تر مواقع، کاربرانِ این سایت‌ها نظرات و دیدگاه‌های خود را در قسمتِ نظراتِ مربوط به خودِ سایت می‌گذارند.

به همه‌ی وبلاگ‌نویس‌هایی که با اطلاع‌رسانی و تحلیل‌های درست‌شان، نقشی چه کوچک و چه بزرگ در آگاه‌سازی، امیدوار کردن و برملا شدنِ دروغ ایفا کرده‌اند خسته نباشید می‌گویم. شک ندارم که این موجِ جدید و خروشانی که وبلاگستان را گرفته، در راهِ آزادی‌های مدنی و انسانی بسیار موثر خواهد بود، بماند که عده‌یی مزدور با بافتنِ یک سری اراجبف، قصدِ این را دارند که کمبودهای اجتماعی‌شان را با جدل کردن و توهن کردن و توهین شنیدن جبران کنند. امید داریم که وبلاگ‌نویسی هم‌چنان که هست، هر روز پر رونق‌تر از پیش باشد و وبلاگ‌نویسان، هم‌چنان که هستند، هرکدام قطره‌یی از رودخانه‌یی باشند که به دریای آزادی خواهد ریخت.

به امیدِ آزادی‌یِ همه‌ی وبلاگ‌نویسانِ در بند.


سحام - بنويسيد بازار ايران، بخوانيد بازار شانگهاي
سحام - دیدار جمعی از بازداشت شدگان کهریزک با مهدی کروبی
سحام - کروبی در جمع اعضای شورای مرکزی مطرح کرد : با توقیف روزنامه و سایت حرکت ما متوقف نمی شود
سحام - احمد توکلی: دولت نهم سابقه خوبي در قانون‌گرايي ندارد
سحام - از سوی رییس قوه قضاییه تشکیل شد، کمیته ای ویژه برای بررسی حوادث اخیر
هرانا - احضار یک روزنامه نگار و بازداشت یک روزنامه نگار دیگر
هرانا - ضرب و شتم و بستری شدن مهندس کیوان صمیمی
هرانا - گزارش دفن جنازه‌های فاقد هویت تائید شد
گویا - ضرغامی: بینندگان صداوسیما بسیار کاهش یافته اند
گویا - از بازداشتگاه بسیج تا بند قرنطینه؛ خاطرات یک دختر بازداشتی
گویا - الویری: دربین زندانیان، فردی هست که دررژیم طاغوت به حبس ابد محکوم شد، اعتماد
نوروز - پرده دادگاه های نمایشی: صفایی : این مزخرفات چیه؟




آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: