آقای بازجو، دوستِ آقای ابطحی نیست!

تصور کن محمد علی ابطحی را...


آقای ابطحی در کنجِ زندانِ انفرادی که تلویزیون هم دارد نشسته و بعد از افطار، مشغولِ دیدنِ فیلمِ شبکه‌ی سه است. ناگهان دل‌اش برای آقای بازجو که خیلی با هم دوست هستند تنگ می‌شود. قلم و کاغذ درخواست می‌کند و به‌صورت کتبی، درخواست می‌دهد که : «اینجانب خواستارِ جلسه‌ی بازجویی هستم، آن هم فقط زیرِ دستِ همان بازجویی که خیلی با هم دوست هستیم.، همان که آن رژیمِ غذایی‌یِ جادویی را برای‌ام نوشت و این‌گونه مرا آب کرد، همان که در چهل روز به من فهماند که تقلب نشده، هیچ، تازه توی این سال‌ها یک ذره از افکارت هم درست نبوده!» آقای بازجو، که خیلی با آقای ابطحی دوست هستند، از شدتِ خوش‌حالی در پوستِ خود نمی‌گنجد. ابطحی بی‌قرار، به انتظار بازجویی نشسته. مراحلِ قانونی!؟ به‌سرعت انجام می‌شود و آقای ابطحی را بدونِ چشم‌بند،؟! و با کمالِ مهر و عطوفت، به پشتِ درِ اتاقِ بازجو، که خلی با هم دوست هستند، می‌برند.


آقای ابطحی، واردِ اتاق که می‌شود، دو کامپوترِ وصل به اینترنت می‌بیند که برای رفاهِ حالِ زندانیان تهیه شده و لب‌تاب‌اش را. دل‌اش یاد‌ِ وبنوشته‌ها می‌کند و ناخواسته، آه می‌کشد. بازجو که خیلی با آقای ابطحی دوست هستند، می‌گوید: «آقای ابطحی که خیلی با هم دوست هستیم! چرا آه؟! من طاقتِ این آه‌ها را ندارم. نکن این کار رابا من. چه شده به من بگو که خیلی با هم دوست هستیم.» آقای ابطحی به دردِ دل می‌نشیند برای آقای بازجو که خیلی با هم دوست هستند. آقای بازجو که خیلی با آقای ابطحی دوست است، می‌گوید دوستی که از دلِ دوست‌اش خبر نداشته باشد، آن هم موقعی که خیلی با هم دوست هستند، ، به دردِ بازجویی، ببخشید رفاقت نمی‌خورد که. بیا بنشین پشتِ میز و وبلاگ‌ات را آپدیت کن. تازه ک خبر هم برای‌ات دارم دوستِ خوبِ من. در اینترنت، خیلی به تو اظهار لطف کرده‌اند، به من هم کرده‌اندها! ولی یه جورِ دیگر!


آقای ابطحی هم می‌نشیند و...


*******************
آن مطلبی که در وبلاگِ آقای ابطحی نوشته شده و هرکسی می‌فهمد که ادبیاتِ پر از صفا و صمیمیتِ اقای محمدعلی ابطحی نیست، به دردِ همان‌هایی می‌خورد که وزنِ افراد کم می‌کنند. تویی که این چرندیا را نوشتی! حتا اگر از روی دستِ آقای ابطحی هم بنویسی، هر کم‌عقلی می‌فهمد که این را چه کسی نوشته و به چه هدفی. بی‌راه نگفته‌اند که کم‌عقل، همه را کم‌عقل فرض می‌کند.



سحام - با حضور خانواده زندانیان سیاسی برگزار شد: تولد علی تاجرنیا پشت درهای اوین


گویا - هاشمی گزارش دو مورد تجاوز را به رهبر انقلاب داده است
گویا - گزارش "موج سبز آزادی" از ارتباط برخی نمايندگان مجلس با شکنجه‌گران
گویا - ديدار دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاه های ايران با خانواده عبدالله مومنی: افزايش نگرانی‌ها نسبت به سلامت مومنی، بامداد خبر
هرانا - روسای قوای قضائیه و مقننه شرط کروبی را پذیرفتند
هرانا- احضار 5 معلم به دادگاه و یک معلم به حراست
هرانا -  وضعیت نامساعد جعفر ابراهیمی
نوروز - نامه یک عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی به دو سعید، حجاریان و شریعتی: استعفایتان پذیرفته نشد

 





آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: