نامه‌های کروبی و اسانلو و بی‌رنگ‌تر شدنِ حنای صدا و سیما

دیشب وقتی زیرنویسِ شبکه‌ی سه را دیدم - «پخش اعترافات متهمان اغتشاشاتِ اخیر...» باز عزا گرفتم که الآن فیس‌بوک و بالاترین و دنباله و ... پر می‌شود از این خبر و یک بحثِ بی‌خود و بی‌جهتِ وقت‌تلف‌کنِ دوباره روی نت به پا می‌شود! اما وقتیی نشستم پای رایانه و با بی‌تفاوتی‌ی بسایر زیادِ کاربران مواجه شدم، به این موضوع رسیدم که چه‌قدر جنبشِ سبز متمدن و شکیبا شده که دیگر به این بازی‌های روانی کوچک‌ترین واکنشی نشان نمی‌دهد. این می‌توند نشان‌گر دو موضوع باشد که در هر دو حالت موفقیت است. یکی این که مردم می‌بینند و بدونِ توجه از کنارش می‌گذرند. یکی هم این که دیگر کم‌تر کسی پای تلویزیونِ ایران می‌نشیند، مگر برای دیدنِ سریال‌هایی که گاهی خنده‌یی به لب بیاورد. البته با اظهارات‌‌ِ اخیرِ آقای ضرغامی حدس دوم متحمل‌تر است.

صدا و سیما به‌شدت مطرود شده و واکنش‌های سریعِ شخصیت‌هایِ مردمی و محبوبی چون منصورِ اسانلو و شیخ مهدی کروبی بر برملا کردنِ دروغ‌هایی که به عموم گفته می‌شود می‌افزاید. منصورِ اسانلویِ عزیزمان از زندان، با نامه‌اش پاسخی داد به پخشِ اعترافاتِ ساخته‌گی که از تلویزیونِ ایران پخش شد:


«با توجه به اينکه درآخرين دادگاه يکی از زندانيان به نام آقای مسعود باستانی که خبرنگار است به عنوان توضيحاتی پيرامون اتهاماتش از سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و اينجانب منصور اسالو رئيس هيئت مديره اين سنديکا نام برد و در سيمای جمهوری اسلامی نيز پخش گرديد لازم دانستم توضيحات ذيل را به هم ميهنان عزيزم ارائه دهم.
مسعود باستانی را از حدود ده سال پيش زمانی که به جبهه مشارکت شرق تهران می رفتم می شناسم جوانی هوشمند و ميهن دوست و علاقمند به سرنوشت مردم ايران می باشد ايشان و همسرش مهسا امرآبادی خبرنگار هستند. گويا همسر ايشان که باردار هم بوده دستگير شده بود و قول داده بودند اگر مسعود خود را معرفی کند همسرش آزاد می شود که نشد هنوز هم در بند می باشد.
چهره آشفته او در تصويری که از او ديدم حکايت از سختی های فراوانی داشت که بر او رفته است.
به هرحال در باره آن قسمت از سخنان ايشان که مربوط به اينجانب منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت واحد است پاسخ اين است:
ايشان فيلمی از کارگران و همسران محروم سنديکای شرکت واحد با همکاری اينجانب تهيه کرده است که در اين فيلم کارگران اخراجی و همسرانشان در باره مزايای سنديکا و چگونگی تغيير رفتار و گفتار کارگران سنديکايی بعد از عضويت در سنديکا و آموزش های انسانی که ديده اند از سنديکا قدردانی کرده و خانواده های اين کارگران نيز خود را عضو سنديکا دانسته اند. اين فيلم موجود است و صدا و سيما ميتواند اين فيلم را به جای دفاعيه سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی برای همه مردم ايران و جهان نمايش دهد!
با تشکر
منصور اسالو
رئيس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
شهريور ۱٣٨٨.»

هم‌چنین شیخِ شجاعِ ما با نامه‌یی به ضرغامی خواستارِ حضور در تلویزیون و مطلع کردنِ همه‌ی مردم ایران از مستندات‌اش پاسخِ دندان‌شکنی به کسانی داد که قصدِ عوام‌فریبی داشتند و در بخش‌های خبری این دروغ را که مهدی کروبی سند برای ادعای‌اش ندارد بیان کرده بودند:


«ریاست محترم صدا و سیما
با سلام و احترام
پیرو اظهارات آقای قاضی مقدمی رییس بازپرسی شعبه سیزدهم که از طرف دادستان محترم وقت تهران به اینجانب معرفی شده بود در بخش های مختلف خبری درباره حوادث پس از انتخابات و ادعاهای ایشان مبنی بر غیر قابل استناد بودن مستندات اینجانب درباره آزار جنسی برخی از بازداشت شدگان حوادث اخیر تقاضا می کنم هر چه سریعتر دستور فرمایید همین امشب برنامه ای با حضور نماینده ای از سوی اینجانب برای توضیح پیرامون آنچه روی داده است برگزار شود یا اینکه اطلاعیه دفتر اینجانب در شرح این ماجرا از تریبون رسانه ملی خوانده شود ، تا مردم خود در جریان ماجرا قرار گیرند . البته بنده فکر می کنم اینجانب و کسانی که در راستای احقاق حقوق مردم تلاش می کنیم به اندازه برخی مسئولان که می خواستند جنایاتی که شده است را پنهان کنند از
این حق برخورداریم تا از تریبون رسانه ملی با مردم سخن بگوییم .

مهدی کروبی
١٠/٦/٨٨»
هرانا - رئیس قوه قضاییه ایران خواستار آزادی برخی از بازداشت شدگان شد
هرانا - خرین گزارشات از زندانیان در بند
هرانا - بهمن احمدی امویی همچنان از حق ملاقات محروم است
هرانا - دستگیری دوباره عباس خرسندی در هنگام مرخصی استعلاجی
گویا - حضور مهدی کروبی در جلسه امروز هيات سه نفره قضايی
سندیکای کارگران شرکت واحد - نامه منصور اسالو در جواب اتهامات وارده به ايشان در دادگاه
کميته گزارشگران حقوق بشر - قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی برای شیوا نظرآهاری
آزاد باشیم

۲ نظر:

اهورا گفت...

بسیار وزین و زیبا ، خسته نباشید میگم دوست عزیز ، امیدوارم همینطوری به فعالیتتون ادامه بدید و خبرها رو به مردم برسونید ، امید ما به دستان توانمندیست که می نویسند و اندیشه ها را در بند واژه ها می کنند .
با سپاس اهورا ( amordad-iran )

يك صداي بي‌صدا گفت...

پيش از انتخابات، سابقه خوبي از شيخ در ذهن نداشتم...اما اكنون نگاهم به او عوض شده...درود بر كروبي بزرگوار.
آزاد باشي دوست خوبم...