ای استاد شجریانِ خس و خاشاکِ سبز! دوستت داریم

استاد محمدرضا شجریان



بدون شک هنرمندان و به‌ویژه هنرمندانِ مردمی‌یی چون استاد شجریان در روحیه بخشیدن و امید دادن به مردم و دادنِ انرژی‌های فکری سهم خوبی می‌توانند داشته باشند و البته که اساد با صدایِ گرم‌اش چه در خواندنِ آواز و چه در گفتنِ حق این کار را خوب انجام داده. استاد ستاره بود و حالا آسمان شد. گل بود و حالا گلستان شد. حالا کسانی که صدای استاد را به‌ویژه در رندانِ مست گوش می‌دهند، فقط عاشقِ هنرِ استاد نیستند بل‌که عاشق خودِ خودِ استادِ بی‌بدیلِ آوازو موسیقی و عشق هستند. حمایت‌های با شجاعت و عاشقانه‌ی استاد از مردم مظلوم و به گفته‌ی خودِ استاد نجیب ایران ریشه‌یی از عشق استاد در دل‌های مردمِ سبز ایران کاشته که تا ابد باقی خواهد ماند.

محمدرضا شجریان نشان داد که هنرمند فقط وظیفه‌ی سر گرم کردنِ مردم را ندارد. نشان داد که هرچه بیش‌تر جلوی مردم سر فرو بیندازی مردم بیش‌تر روی دست و سر نگه‌ات می‌دارند. ولی اگر مانند آن وطن‌فروشانی که با پول‌های مردم اسم‌شان ر به زبان‌ها انداختند سرت را جلوی دشمنان مردم خم کنی چه‌قدر حقیر می‌شوی.

استاد که فقط خواند بلد باشد استاد نیست. استاد آن است که بتواند با همان صدایی که می‌خواند و مردم دوست دارند و عاشق‌اش هستند بگوید و تسلا بدهد و آرامش بدهد و دل‌ها را خنک کند! تفنگ‌ات را زمین بگذار ا که گوش می‌کنی می‌توانی خجالت را در چشمانِ تفنگ به دست‌ها ببینی که البته این تفنگ فقط همان سلاحِ گرمی نیست که همه می‌شناسیم. تفنگ‌ات را زمین بگذار رزنشی است به همه‌ی آنان که از پست و مقام و رتبه، فقط زور گفتن را بلدند.

محمدرضا شجریان را عاشقیم. نه به این خاطر که صدای‌اش کاکلی‌ها را در هوا خشک می‌کند. نه برای این که بزرگ‌ترین اتادِ آواز و موسیقی‌یِ ایران است. نه به این علت که چند مصاحبه‌ی دلیرانه بر علیه کودتاچیان انجام داده. استاد را دوست داریم و لی نه فقط به این دلیل که مرغ سحر خواندن‌اش همه‌ی قفس‌ها را جلوی بلبل‌ها خجل می‌کند. استاد محمدرضا شجریان را دوست داریم چون همه‌ی خس و خاشاک‌های سبز را عاشقانه دوست داریم.


سحام - کروبی با انتقاد از سخنان رییسی و انتشار یک نمونه از اسناد تاکید کرد: مستنداتم را به کمیته ویژه قوه قضائیه ارائه کردم / آماده ارائه سایر مستندات نیز هستم


سحام - نامه سرگشاده 330 روزنامه‌نگار به دادستان جدید تهران: روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنید
سحام - حمیدرضا مومنی: به خاطر اطلاع‏رسانی‌، ما را در بی‏خبری گذاشته‏اند
سحام - نتایج جالب نظر سنجی یک خبرگزاری روسی
سحام - شکایت مجمع روحانیون مبارز از فرمانده سپاه و روزنامه کیهان
هرانا - صدور حکم شش ماه حبس برای یاشار حکاک پور فعال حقوق بشر آذربایجانی
هرانا - عاطفه امام، فرزند جواد امام بازداشت شد
هرانا - بازداشت دو عضو ستاد انتخابات کشور
هرانا - تعیین وقت دادگاه برای شبنم مددزاده نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت
هرانا - رتبه اول کنکور مردود(ستاره دار) شد!!!




آزاد باشیم 

هیچ نظری موجود نیست: