دولتِ ایران را نیروهای خودسر اداره می‌کنند!

امروز بسیاری از کلماتِ فارسی در معنایی غیر از معنای گذشته‌ی خود به کار می‌روند. حالا دیگر آشوب‌گر به معنای فردی نیست که خیابان را می‌بندد، جایی را خراب می‌کند و یا مزاحمِ کسی می‌شود و اعتراض خود را با خشونت نشان می‌دهد! آشوب‌گران حالا به مردمی گفته می‌شود که آرام هستند، متمدن هستند، اغلب متمدن و دین‌دار هستند، با سکوت اعتراض می‌کنند و در کل الان آشوب‌گر مترادف همان آرام و متین است. یا واژه‌ی نیروهای امنیتی و ضد شورش مترادفِ همان چماق به دست و خشن و ...

اما مهم‌ترین واژه "نیروهای خودسر" است. در گذشته‌یی دور به کسانی که در یک مجموعه کار و فعالیت می‌کردند و بر خلافِ دستور مافوق خود عمل می‌کردند و یا کسانی که به علتِ تعصب و افراط دست به سرکوب و خشونت علیه گروه مخالف می‌زدند. اما الان دیگر این‌طور نیست. امروز به فرماندهانی که دستور می‌دهند، افسران نگهبانی که شکنجه می‌کنند، زندان‌بانانی که می‌کشند، قشونی که به دانش‌گاه‌ها حمله می‌کنند و دانش‌جویان را به زندان می‌برند، کسانی که با چندین و چن رهبر و جلودار در همه‌ی کشور پخش هستند و مردم را به گلوله می‌بندند و ... به همه‌ی این‌ها می‌گویند خودسر!

از این تغییر ناگهانی می‌توان به نتایجی رسید که نزدیک‌ترینِ آن به عقل این است: کشور به دستِ نیروهای خودسر اداره می‌شود! این چه نیروهای خودسری هستند که به دانشگاه‌ها حمله می‌کنند و دانش‌جویان را به زندان می‌برند؟ این چه نیروهای خودسری هستند که مردم را کتک می‌زنند و بعد همان مردم را به دادگاه می‌فرستند، این خودسرها چه‌گونه است که شخصیت‌های سیاسی را با ضرب و شتم می‌گیرند و بعد آن شخصیت‌ها سر از انفرادی بیرئن می‌آورند؟ اگر این‌ها خودسرند پس فرماندهان‌شان هم خودسرند و بالار از رئیس و تا دولت و مجلس و نیروهای امنیتی و همه و همه خودسرند. دولت مجلسی که با رای مردم انتخاب شده باشد، دلیلی ندارد نیروی خودسر داشته باشد. دولتی که به انتخاب مردم باشد دلیلی ندارد مثل مأمورانِ مافیا بدون حکم به دفتری حمله کنند اموال‌اش را توقیف کنند. دولتی که به انتخاب مردم باشد از مراسم مردمی نمی‌ترسد.

احمدی‌نژاد یا به این جنایات نظارت دارد یا ندارد. اگر دارد که سرنوشت‌اش مشخص است. اگر هم ندارد که باز هم سرنوشت مشخصی دارد. یا باید محاکمه شود و یا باید به علت بی‌کفایتی برکنار شود.


هرانا - تفتیش منزل و بازداشت مرتضی الویری
هرانا - میثاق یزدان نژاد به 14 سال زندان محکوم شد
هرانا - محمد حسن فلاحیه به بهداری اوین منتقل شده است
هرانا - طلاعات رسمی از بازداشتگاه مخوف كهریزك
هرانا - دفتر مهدي كروبي پلمپ شد
هرانا - جزئیات بازداشت عاطفه امام
هرانا - یک منبع آگاه در شورای امنیت ملی فاش کرد ؛ حمله به کمیته پیگیری با دستور احمدی نژاد
هرانا - دور جديد بازجويي و فشار بر قوچاني
               




آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: