ذوق کردنِ کیهان؛ که یک روز هم دوام نیاورد

فیلمِ اعترافاتِ مستند؛ لز همان شاهدی که کروبی گفت متواری شده است


خیلی درد دارد. کیهان را می‌فهمم. پس از این همه روز و شب انتظار بلاخره یک نفر شرم و حیا را بگذارد کنار و از کنارِ این همه جنایت بگذرد و ادعاهای کروبی را دروغ بخواند. بعد تو با ذوق و شوقِ فراوان بیایی یک تیتر بزنی به بزرگی‌یِ همه‌ی جنایت‌های صورت گرفته،‌ آن وقت بعدِ چند ساعت با یک فیلمِ مستند چنان توی دهن‌ات بزنند که این بار به جای چندین روز تا چندین هفته لال بمانی. همه شاهدند که روزنامه‌ی کیهان و خرده‌ها و درشت‌های دور و برش در این مدت که کروبی با سندهای زنده‌اش دلِ خلاف‌کاران را می‌لرزاند در سکوتِ مطلق بودند و "جیک" هم نمی‌زدند. اما به محضِ این که هیئتِ سه نفره اعلا کرد ادعاهای کروبی دروغ است و ... تبل و شیپورهای‌شان را دست گرفتند و لجن‌پراکنی را از سر گرفتند. گرچه دیگر صدایی از این تبل‌ها بیرون نمی‌آید. آن چند نفری هم که امروز نگاهی به کیهان انداخته بودند به خاطرِ نامِ دلاورِ اصلاح‌طلب بود نه تیترِ زشت و وقیحانه‌ی کیهان.

شکی نیست که همه می‌دانند با این فیلم چیزی عوض نخواهد شد. از همین حالا سناریو نویسان شروع به نوشتنِ نمایش‌نامه‌ی جدیدی می‌شوند تا خدای ناکرده کسی فکرِ این را هم نکند که به یک پرونده و فقط به یک پرونده رسیده‌گی شود نه بیش‌تر. مشخص شد که قوه‌ی قضائیه وظیفه‌اش در این جریان رسیده‌گی به شکایات نیست، بلکه پی‌گیری و از بین بردنِ سندها، شاکیان و منابعِ فشای خبرها و رسوایی‌ها است.

یک بارِ دیگر دل‌ها لرزیدو اشک‌ها لغزید و قلب‌ها به در آمد. قانون‌شکنی و نقض حقوق بشر به حدی رسیده که جوانی مجبور می‌شود این‌گونه اعتراف کند. دل‌مان می‌سوزد وقتی که می‌بینیم متهمان از دستِ کسانی فرار می‌کنند که متأسفانه سمت‌شان رسیده‌گی به قانون است. باید به حالِ ایران چه‌گونه بباریم؟





حمایت‌ها از کروبی خوب اوج گرفته و این نشان می‌دهد که هزینه‌ی بازداشتِ شیخِ محبوب خیلی بالا رفته است. آیت‌الله صانعی، هاشمی گویا، سید حسنِ خمینی هم که به دیدنِ دکتر بهشتی رفته که با دویست میلیون وثیقه آزاد؟ شد. موسوی هم که دلاورانه کنارش ایستاده. خاتمی هم هست. مردم همه که به‌شدت از مهدی کروبی حمایت می‌کنند. خودش هم که مثلِ کوه ایستاده و هیچ زلزله‌یی تکان‌اش هم نمی‌دهد. کوهی مثلِ کروبی را نسیم‌هایی مانند کیهان و کیهانی‌ها فقط خاک‌روبی می‌کنند. دوست‌ات داریم مهدی کروبی.


سحام - در صورت بازداشت مهدی کروبی؛ اکبر هاشمی رفسنجانی از سمت های خود استعفا می دهد
سحام - نامه اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به رئیس قوه قضائیه
سحام - با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی؛ سید علیرضا حسینی بهشتی آزاد شد؛ دیدار سید حسن خمینی و جمعی از اعضای بیت حضرت امام با دكتر علیرضا بهشتی
سحام - روز از بازدشت سردبیر سحام نیوز گذشت؛ 5 روز بی خبری کامل
هرانا - احتمال بروز برخی ناآرامی‌ها در تهران
هرانا - شمس الدین عیسایی بازدداشت شد
هرانا - بازداشت دکتر ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی اعتماد ملی و نماینده مجلس ششم
گویا - ملاقات يک ساعته بهزاد نبوی با همسرش
گویا - نامه همسرمحمد ملکی به بازپرس پرونده درباره نگرانی از سلامتی دکتر ملکی
موج سبز آزادی - دعوت مردم به شرکت در روز قدس! توسط کروبی: مردم با حضور خود در روز قدس، نشان میدهند از چه اندیشه ای حمایت می کنند

پارلمان - محمد علی دادخواه آزاد شد



آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: