بازداشتِ نزدیکانِ بزرگان؛ سلاحِ بی اثرِ زوردوستان

میرحسین موسوی بیانیه می‌دهد، دکتر بهشتی بازداشت می‌شود. مهدی کروبی افشا می‌کند، مرتضی الویری و فیاض زاهد بازداشت می‌شود. اکبر هاشمی بهرمانی نماز جمعه‌ی تاریخی برگزار می‌کند، مهدی هاشمی متهم می‌شود. آیت‌الله‌العظمی منتظری نامه می‌نویسد، نوه‌های‌اش بازداشت می‌شوند. این شیوه‌ی غیر اخلاقی‌یِ بازداشت کردنِ نزدیکانِ کسی که صدای‌اش را بالا می‌برد جدا از این که بسیار زشت و غیر انسانی است خیلی هم بی‌اثر و آبکی است و چه بسا که شخصِ اصلی را به ایستاده‌گی‌یِ بیش‌تر ترغیب و تحریک کند!

این‌طور بازداشت کردن‌‌های نمایشی که فقط برای نشان دادنِ زور و قدرت‌نمایی انجام می‌شود بدونِ شک در گروهِ هزینه‌هایی قرار می‌گیرد که جنبشِ سبز ار جیبِ جناحِ مخالف برگزار می‌کند. البته افکارِ کیهانی در این یکی دو روز خواستند مزه‌ی دهان‌ها را بچشند و یک گوشه‌ی چشمی به بازداشتِ کروبی نشان دادند و البته دیدند که اوضاع چه‌قدر خراب است! دیگر همه این بازی‌های بچه‌گانه را حفظ هستند و می‌دانند که اوجِ جسارتِ جناحِ اصول‌گرا شکایت کردن از آیت‌الله صانعی است.

دیگر واضح است که زور و تهدید نتوانسته و نخواهد توانست جلودارِ آزادی‌یِ بیان و افشاگری باشد. دیدارِ کروبی با علی لاریجانی گواهِ این موضوع است. علی لاریجانی بدونِ شک از جمله کسانی است که هیچ نقطه‌ی مشترکی با مهدی کروبی ندارد و این دیدار چیزی به غیر از این نبوده که از کروبی خواهش و التماس کند تا ساکت شود! اما کروبی و امثالِ کروبی نشان داده‌اند که نه باج می‌پذیرند و نه تهدید بلکه امربرِ مردم هستند و بس!

دعوت کردن از مردم توسط میرحسین موسوی، مهدی کروبی و اکبر هاشمی ثابت کرده که تهدید و ترعیب دیگر بی‌اثر است. حتا خانواده‌های شهدا هم بسیار شجاعانه و هوشیارانه و به سرعتی بسیار بالا دست به تکذیب و رسوا کردنِ رسانه‌ها و اشخاصِ دروغ‌گو و مردم‌فریب می‌زنند که این نشان از بی‌اثر بودنِِ حربه‌های زورگویانه دارد.



تغییر - دفتر میرحسین موسوی; میر حسین موسوی در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد
تغییر - ۳ نفر از نوه های آیت الله العظمی منتظری بازداشت شدند
تغییر - روزنامه شرق رفع توقیف شد
تغییر - یک هفته بی خبری از وضعیت سردبیر سحام نیوز
هرانا - اعمال فشار بر یک خانواده جهت تکذیب خبر مرگ فرزندشان
هرانا - فیاض زاهد بازداشت شد
هرانا - موج جدید فیلترینگ رسانه های اینترنتی
هرانا - حضار 10 تن از دانشجویان دانشگاه رازی به وزارت اطلاعات و ضرب و شتم آنها




آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: