مخابرات مدت‌ها است متعلق به مخابرات نیست!






یکی از خبرهای داغِ امروز واگذاری‌ یا همان فروشِ اجباری‌یِ سهامِ عمده‌ی شرکتِ مخابرات به سپاهِ پاسداران بود. این خبر خیلی‌ها و به‌ویژه کاربرانِ اینترنت را نگران کرده؛ که از این به بعد کنترل و شنود و ردگیری‌یِ کاربرانِ اینترنت شروع می‌شود، غافل از این که ایم امر مدت‌ها است در جران است و تنعا اتفاقی که افتاده این است که از این پس پولِ هنگفتی به حابِ سپاهِ پاساران ریخته می‌شود.

در اختیار داشتنِ مخابرات و وسایدل ارتباطی در ایران به امروز و دیروز و پارسال بازنمی‌گرد. مگر موجِ دست‌گیری‌یِ وبلاگ‌نویان را یاتان نیست؟ مگر قطع شدنِ پیام کوتاه در روزهای قبل و بعد از انتخابات ا یادتان نیست؟ این‌ها زمانی اتفاق افتاد که مخابرات به‌ظاهر در اختیار مخابرات بود. علتِ این امر بیش‌‌تر به‌منظورِ اهدافِ مالی به نظر می‌رسد تا امنیتی. خوب از آن جا که شرکتِ مخابرات بسیار پر درآمد است و از آن‌جایی که تک‌خوری در ایران معنا ندارد! این اتفاق افتاده است.

دولت تا جایی که توانسته کنترل کرده‌، فیلتر کرده، پلمپ کرده، اما هیچ اثری روی اطلاع‌رسانی و تبلیغِ موجِ سبز نگذاشته، یعنی نتوانسته که بگذارد. روزنامه‌های اصلاح‌طلب یا مانند اعتمادِ ملی و صدای عدالتِ و روزنامه‌های پیش از این یا تحتِ فشار هستند یا توقیف می‌شوند. سایت‌ها که به‌صورتِ گروی فیلتر هستند و کم‌تر سایتِ مربوط به جنبشِ سبز یا اصلاحات است که فیلتر نیست. یاهو مسنجر و نرم‌افزارهای تبادل اطلاعات و حتا در برخی موافقع ایمیل‌ها هم مسدود می‌شوند. اما باز صدها هزار نفر روزِ قدس را سبز می‌‌کنند.

جنبشِ سبز میلیون‌ها نفر را در خود جای داده. چه در ایران و چه ایرانی‌های خارج‌نشین. چون این جنبش ستادِ مرکزی ندارد. رهبرِ رسمی ندارد و چون از دلِ مردم برمی‌آید، هیچ نیروی سرکوب‌گری نمی‌تواند آن را خدشه‌دار کند و هرگونه سرکوب و بازداشت و توقیف برعکس به تعدادِ اعضای آن و می‌افزاید و آن را رونقِ بیش‌تر می‌بخشد.


هرانا -  هجوم به دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان و تخلیه اموال انجمن
  هرانا - تعلیق 13 نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان
هرانا - صدور حکم جلب برای کاوه رضایی
هرانا -  فاطمه ستوده آزاد شد
هرانا - حال سعید متین پور وخیم است است
هرانا - خانواده‌های بازداشت‌ شدگان نگران فرزندان خود
نوروز - متن بدون سانسور مصاحبه با دکتر محمدرضا خاتمی: مشارکت یک تفکر است که بذر آن در دل جامعه پاشیده شده. آقایان اشتباه می‌کنند! این ما هستیم که به دنبال مردم می‌رویم نه آنها به دنبال ما!
نوروز - واقعیت ماجرای تکذیب امضای نامه 293 نفر چیست؟
نوروز -  مهر 88اطلاعیه مادران داغدار: پس از سه ماه چرا هیچکس به عنوان آمر یا عامل کشتارو زندان و شکنجه و تجاوز به فرزندان بی دفاع و بی گناه ما معرفی نمی شود
نوروز - محتشمی پور خطاب به دادستان تهران: پ‍ژمردگی را بیش از این بر گل های این گلستان مپسندیم
نوروز - اعتراف رسانه‌های مخالف اصلاحات به ایستادگی تاج‌زاده در زندان


آزاد باشیم 

هیچ نظری موجود نیست: