افتی در کار نیست، جنبش سبز تا ابد آماده‌باش خواهد بود




یکی از امتیازاتِ جنبشِ سبز در برابر مخالفان‌اش یا همان کودتاچیان این است که بیش‌ترِ شایعه‌ها، اخبار، افشاگری‌ها، برنامه‌ها تجمع‌ها و همه‌چیزِ جنبش از رده‌های پایین به بالا القا می‌شود. برای نمونه می‌توان به برنامه‌هاب بهشت زهرا روز قدس اشاره کر که از تبلیغاتِ کوچک و ریزِ مردمی شروع شد تا رسید به دعوتِ سرانِ جنبش و حضور گسترده در برنامه‌ها. جنبش سبز بسیار حرفه‌یی‌تر از گذشته عمل می‌کند و به‌جای تظاهراتِ پراکنده و کم جمعیت با استفاده از ابزارهای حریف هم هزینه‌ی حضو را پایین می‌آورد و هم امکانِ حضور را گسترده‌تر می‌کند. همین‌طور که گویت دعوت‌ها و تبلیغ‌ها برای روزِ سیزدهم آبان شروع شده.

اما دوری‌یِ فیزیکی ار صحنه‌ی اعتراض ـاعتراضِ خیابانی) هیچ نشانی بر کم‌رنگ شدن تا تضعیف شدنِ جنبشِ سبز نیست. همان‌طور که در روزِ قدس هم همه‌ی دنیا دیدند و آثارش را در صندلی‌های خالی‌یِ سالنِ سخن‌رانی‌یِ سازمانِ ملل هم دیدند، جنبشِ سبز با یکی دو ماه دور شدن از خیابان کوچک‌ترین ضعفی را نپذیرفته و مردم هر وقت که لازم بدانند بدونِ هیچ ترسی از تهدید و ترعیب به خیابان می‌آیند؛ جایی که جنبشِ سبز از آن‌جا روییده.

جنبشِ سبز تا ابد آماده‌باش است. جنبشِ سبز نیامده که فقط هر از چند گاهی به خیابان بیاید و شعار بدهد و چند بازداشتی بدهد و به خانه برگردد. جنبش سبز هروقت که لازم باشد بدونِ هیچ برنامه‌ی قبلی به خیابان خواه آمد، هروقت لازم باشد سکوت می‌کند، هر بار هم که لازم باشد فریاد می‌زند. پس با دو هفته خانه نشستن و چند روز بیانیه ندادنِ موسوی و خاتمی و کروبی این فکر به ذهن‌مان نیاید که جنبشِ سبز شکست خورد و ضعیف شد و از این جور قتواهای عجولانه!


هرانا - محکومیت یک دانشجو به ۳۲ ماه حبس
هرانا - ممنوعیت از تحصیل 45 دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان
هرانا - قانون كار ايران مستعد برده‌كشي از كودكان است
نوروز - بیانیه شاخه دانشجویی جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی
نوروز - وضعیت نگران کننده بهمن احمدی امویی
نوروز - بازداشت یکی از فعالان ستاد کروبی در خرم آباد



آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: