هنوز هم از تب و تاب نیفتاده‌ام، من رای‌ام را می‌خواهم




تا دو روز قبل از انتخابات نمی‌خواستم رای بدهم. خیلی از دوستان و آشنایان اصرار می‌کردند که به کروبی یا موسوی رای بدهم اما دیگر نمی‌توانستم فکرش را هم بکنم که افتضاحِ دوره‌ی نهم تکرار شود و باز هم در حسرت رای‌ام بمانم همان‌طور که در حسرت رایی که به دکتر مصطفی معین داده بودم. بلاخره روز چهارشنبه بود که با اطمینان کامل تصمیم گرفتم و به مهدی کروبی رای دادم. به خاطر وعده‌های صریح و اساسی، سابقه‌ی سیاسی‌یِ به نسبت خوب و مطرح کردنِ بی‌پرده‌ی مسائل حقوق بشر.

روزی که آرای دروغین اعلام شد و آرای کروبی به آن صورت مضحک اعلام شد فهمیدم که مهدی کروبی آدم خطرناکی برای مستبدان است که تا این حد قصد دارند تحقیرش کنند. کروبی بیانیه داد که تا پایانِ عمر پای حق مردم ایستاده. کروبی به همراه مردم و در چهره‌ی یکی از از مردم معترض به خیابان آمد. کروبی با هزاران تهدید پای حرف‌اش ایستاد. ده‌ها اصلاح‌طلب بازداشت شدند، اما کروبی از حزف‌اش کوتاه نیامد، حتا برای ذره‌یی. کروبی از ضرب و شتم زندانیان انتقاد کرد. کروبی تجاوز را افشا کرد. کروبی برای گفته‌های‌اش سند رو کرد. کروبی تهدید شد. کروبی نترسید. کروبی...

حالا با گذشت چند ماه از آن کودتای خونین، هر لحظه به رایی که دادم بیش‌تر افتخار می‌کنم و برای پس گرفتن‌اش بیش‌تر مصمم و مطمئن می‌شوم. چنین رایی به چنین انسانی افتخار است و من به خود نیز افتخار می‌کنم که به کروبی رای دادم! می‌ارزد که چنین رایی را پس بگیریم. ارزش چنین رایی بیش از این است که با یکی دو ماه اعتراض فراموش‌اش کنم. چنین رایی را می‌ارزد که تا آخر عمر دنبال‌اش بدوی و بگویی: «من برای چنین انسانی دویدم. من برای رایی که به مهدی کروبی داده بودم یک عمر دویدوم!»


 تغییر - در پی ابلاغ مدیریت دانشگاه تهران؛ محرومیت صدها دانشجو از ورود به خوابگاه
 تغییر - اسناد مکاتبات جعلی دانشگاهی وزیر جعلی کار دولت جعلی
تغییر - نامه مادر شهید سهراب اعرابی به حداد عادل
تغییر - ابطحی: با نام امام علی، امروز آزادم
تغییر - تصاویری از بازداشتگاه کهریزک
تغییر - در این کشور کودتای کودتای اخلاقی رخ داده نه کودتای رنگی
تغییر - نامه انصاری به لاریجانی:چرا نمی‌گذارند درباره انتخابات هم مثل هولوکاست تحقیق شود؟
هرانا - محاکمه رضا ملک به دلیل افشارگری های سال گذشته
هرانا - روزنامه فرهنگ آشتی با حکم هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد
  هرانا -  فریبا پژوه در زندان تحت فشارهای بازجویی است
 هرانا - قتل یک زندانی توسط مامورین در زندان ارومیه
 نوروز - یادداشتی از علی شکوری راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی: یک پیشنهاد به شبکه های اجتماعی
نوروز - اهدای خون تا اهدای قلب برای سلامتی بهزاد نبوی
نوروز - تلاش مرتضوي براي دور شدن از جايگاه متهم اصلي در پرونده کهریزک
 نوروز - محمدرضا نقدی عامل شکنجه شهرداران جانشین طائب شد




آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: