هیچ کس لیاقت ندارد به جنبش سبز نوبل بدهد!




موضوعات داغ خیلی از سایت‌ها و محافل خبری امروز از جوایز صلح نوبل بود. انواع و اقسام‌اش. فهرست را که خوانم دل‌ام گرفت. هیچ خبری از جنبش سبز و فعالان‌اش نبود. هیچ اسمی و تقدیری از مردم ایران نبود. هیچ‌کس پیشنهادی برای یک حرکت هرچند نمادین برا حمایت از مردم ایران نداد و بیانیه‌یی برای حمایت از موج پاک و سبز ایران صادر نشد. جنبش سبز ایران در ابتدا مورد حمایت خیلی‌ها قرار گرفت. خیلی از کشورها و دولت‌ها از جنبش سبز حمایت و دفاع کردند تا این که پای مسأله‌ی اتمی به میان آمد و بوی دلارهای ایران به هوا بلند شد. ناگهان همه چیز عوض شد.دیگر هیچ کشوری برای آزادی زندانیان سیاسی هشدار نداد. هیچ محفلی جنایات را محکوم نکرد و گوشی برای شنیدن صدای مردم ایران و دیدن جنایان باقی نماند.

قدرت جنبش سبز نیز به همین تنهایی‌اش است. جنبش سبز در میان این همه بی‌مهری و سود‌جویی سرپا مانده و قامت‌اش عمود و محکم مانده و در میان این همه بی‌توجهی و سوء استفاده‌ی سیاسی که کشورهای غربی و شرقی کردند کمر خم نکرد. جنبش سبز ایران شاید تنهاترین جنبشی یاشد که در تاریخ اتفاق افتاده و این تنهایی از بوی دلارها و ثروت‌های زیرزمینی و روزمینی‌یِ ایران برمی‌خیزد.

ما، اهالی جنبش سبز ایران از امروز تا همیشه جایزه‌ی سبز آزادی را تقدیم می‌کنیم به همه‌ی مردم سبزی که در اوج تنهایی هم‌دیگر را تنها نگذاشتند، در سخت‌ترین روزها ماندند و می‌مانند، با وجود خفقان و بسته بودن فضا و تهیدهای زورگویان صدای‌شان برای لحظه‌یی خاموش نشد و نخواهد شد، زنده‌گی‌شان را در اوج سیاهی به‌سبزی ادامه می‌دهند و خواهند داد، در شب تیره چون ستاره‌ها می‌درخشند و خواهند درخشید و در مقابل خشونت و ستیزه چیزی به جز آرامش و متانت بروز ندادند و نخواهند داد.


تغییر - مادر محمد داوری سردبیر بازداشت شده سحام نیوز:فقط پسرم را آزاد کنید
تغییر - خانواده دکتر ملکی: وضعیت سلامتی محمد ملکی وخیم است
تغییر - شجاعی و انگوتی در آستانه اعدام
هرانا -  مرگ سمیه جعفر قلی دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک به ضرب گلوله ماموران انتظامی
هرانا - جلسه دفاع آخر دادگاه 10 دانشجوی پلی تکنیک برگزار شد
هرانا -  نامه نوجوان محکوم به اعدام به اولیای دم
هرانا - روز جهانی کودک و ده ها نوجوان ایرانی در پای چوبه‌ی دار
نوروز - حنیف مزروعی از سردبیری "نوروز" استعفا کرد
نوروز - راه اندازی وبلاگ برای آزادی حسین نورانی نژاد رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت
نوروز - مسر دکترملکی: برای من صد درصد قطعی است که دکتر ملکی وضع بدی دارد که به ما اجازه‌ی ملاقات نمی‏دهند
نوروز - فرق 4كشته كهریزك با 30 كشته آزادی و لولاگر!



آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: