در ایران مجازاتِ کودکان از بزرگ‌سالان سخت‌تر است!




امروز روز سبزی بود. مثل همه‌ روزهایی که در این چند ماه گذشت. خبرهای خوبی هم  رسید. خبرهایی سرشار از امید و مقاومت. خبر دیدار کروبی با موسوی همه را به وجد آورد. سخنان دل‌نشین خاتمی مثل همیشه امید را در دل‌ها پررنگ‌تر کرد. محسن مخملباف جایزه‌اش را به مهدی کروبی تقدیم کرد و کلی خبر خوب دیگر.

این روز سبز اما یک لکه‌ی خون داشت. مثل همه‌ی روزهایی که در این چند ماه گذشت. اما این بار آن که خون‌اش در رگ‌ها از جریان ایستاد،‌نه آزادی‌ی‌يِ زندانیان سیاسی را می‌خواست، نه ابطال انتخابات را خواستار بود و نه به فکر تجاوز و شکنجه در زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها بود. او فقط زنده‌گی کردن می‌خواست. بهنود شجاعی امروز، بامداد، به دار آویخته شد. بهنود شجاعی در کودکی مرتکب اشتباهی شد و حالا در اشک‌های پدر و مادرش خلاصه شد.

در ایران به کودکان از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین ظلم‌ها .و ستم‌ها روا می‌شود. از آن‌جا بگیر که کودکی در اوج سرما و گرما به جای این که در مدرسه باشد  در خیابان‌ها دوره‌گردی می‌کند و سیگار و گل و روزنامه می‌فروشد. از کودکان مدرسه‌یی بگیر که در آتش می‌سوزند. تا برسی به کودکانی که اعدام می‌شوند. در ایران جرم یک کودک بیش از یک بالغ است! کسی که از کودکی منتظر اعدام باشد تا لحظه‌ی اعدام فرا برسد بیش از آن که در بلوغ حکم و جرم‌اش اجرا شود. انسانی که به جرمی در کودکی محکوم می‌شود با انسانی که در کودکی مجازات شود فرقی دارد؟


نوروز- بهنود شجاعی اعدام شد
نوروز - روز شنبه در منزل دبیرکل حزب اعتمادملی انجام شد؛ دیدار مهم میرحسین موسوی و مهدی کروبی
نوروز - سیدمحمد خاتمی: مردم از راه خود بازنمی گردند
نوروز - دیدار جوانان مشارکت با خانواده های نعیمی پور و پیرحسین لو
نوروز - امام جمعه لارستان: فردی دروغگو مرا ترغیب به امضای نامه‌ علیه آیت‏الله دستغیب کرد
نوروز - رایزنی‌ رییس اتاق بازرگانی با دادستان کل کشور برای آزادی صفایی فراهانی




هیچ نظری موجود نیست: