روزنامه‌ی اعتماد




روزنامه‌ی اعتماد تنها روزنامه‌یی در نمایش‌گاه مطوبوعات بود که مردم با رغبت و برای "خسته نباشید گفتن" به کارمندان‌اش دورش جمع می‌شوند. نه این که اعضای این روزنامه‌ی خوب همه‌چیز تمام هستند و نهایت شجاعت را در انتشار روزنامه به خرج می‌دهند، اما کم‌ترین کارِ خوبی که این روزنامه می‌کند این است که دروغ را منتشر نمی‌کنند. شاید در برخی مواقع، بنا به مصلحت و منفعت‌های روزنامه از انتشار خبری خود‌داری شود و بحث خود سانسوری پیش بیاید، ولی الحق که اخبار دروغ و گم‌راه کننده در این روزنامه جایی ندارند.

دفتر یادبودی که روزنامه‌ی اعتماد روی پیش‌خوان غرفه‌اش گذاشته، به جرأت می‌توان گفت که جز رنگ سبز در خود ندارد و چیدمانِ سبز این غرفه هم نقش خوبی در جمع شدنِ هوادارانِ جنبش سبز دارد. کسانی که از جلوی غرفه‌های اضافه‌ی فارس و کیهان می‌گذرند؛ که فقط فضای نمایش‌گاه را اشغال کرده‌اند، می‌بینند که حتا گاهی حقوق‌بگیرهای این‌‌طور روزنامه‌ها و خبرسازی‌ها هم از بی‌کاری غرفه را ترک می‌کنند! البته به جز مواقعی که مردم برای اعتراض به دروغ‌پردازی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها دقایق کوتاهی را جلوی این غرفه‌ها سر می‌کنند که البته این فرصت خوبی هم برای عکاس‌ها و فیلم بگیرهای مقرض فراهم می‌کند تا شناسایی کنند معترضان را!

این نمایش‌گاه جای خالی زیاد دارد و از همه خالی‌تر جای بچه‌های اعتماد ملی که شجاعانه رفاقت را ر حق جنبش سبز و مردم ایران تمام کردند و تا آخرین روز در کنار مردم بودند و به جز خبر رسانی‌یِ درست کاری نکردند. حالا روزنامه‌ی اعتماد مورد اعتماد مردم شده و البته نه به اندازه‌یی که باید، ولی باز هم خوب و درست خبرها را بازتاب می‌دهد. شاید با این همه حمایتِ مردمی که در این نمایش‌گاه از روزنامه‌ی اعتماد شد و خواهد شد، بچه‌های اعتماد دست از این حال و هوای نیمه ابری بردارند و آفتابی‌ی آفتابی شوند. البته اگر توقیف نشوند!


تغییر - حسین کروبی افشاء کرد: نقش حراست وزارت ارشاد در اقدامات شنیع علیه مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات
نوروز - نامه جمعی از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی به دادستان تهران ، قضات و عوامل دادستانی، سپاه و وزارت اطلاعات: چوب بیداد ارباب بی مروت قدرت نباشید
 نوروز - روزه سیاسی جوانان سبز کشور در سالروز میلاد امام رضا (ع)
ادوار - ژیلا بنی‌یعقوب برنده «جایزه جهانی آزادی بیان» شد  
رادیو زمانه - هشدار مجمع روحانیون نسبت به تکرار مشروطه 



آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: