وقتی قانون طرد می‌شود




طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای افرادی که در هنگام قتل کمتر از 18 سال داشته باشند نباید حکم اعدام صادر شود. "بهنود شجاعی قبل از رسیدن به 18 ساله‌گی مرتکب قتل شد و اعدام شد". قوانین جمهوری اسلامی ایران به دادگاه تجدید نظر اجازه نمی‌دهد بالاتر از حکم دادگاه اولیه حکمی صادر کند. "احسان فتاحیان در دادگاه اولیه به ده سال زندان محکوم شد و دادگاه تجدید نظر وی را به اعدام محکوم کرد. این حکم اجرا شد". طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران قاضی باید عادلانه و بی‌طرفانه و از روی مستندات و مدارک معتبر رای صادر کند. "عاطفه نبوی در دادگاه‌اش این جملات را از قاضی می‌شنود: «جرم تو به دلیل سوابق فامیلی‌ات محرز است و ما به مدارک پرونده حکم نمی‌دهیم، بلکه نيات شما را می‌شناسیم و به نیت تو حکم می‌دهیم!»

به روزهایی رسیده‌ایم که اشخاصی بر کشور حکومت می‌کنند که هیچ علاقه‌یی به قانون و صداقت ندارند. کار به جایی می‌رسد که رئیس دولت غیر مردمی به مجلس می‌رود و در ملأ عام قوانین حاکم بر صحن علنی مجلس را نقض می‌کند و تهدید می‌کند و نتیجه هم می‌گیرد. کار به جایی می‌رد که عده‌یی فیلم‌های مستند از کشته شدن جوانان ایران را زیر سوال می‌برند و جنایت‌شان را این‌طور پنهان می‌کنند! ایا همه‌ی هزاران فیلمی که روی دنیای بی‌نهایت اینترنت جای داده شده ساخته‌گی است یا آن بیدادگاه‌ها و تجمعات و جلسه‌هایی که حداکثر توسط چندصد نفر مدیریت می‌شود؟

وقتی دولتی قانون را از خود براند، مردم قانون‌مدارتر از همیشه در صحنه حاضر می‌شوندو تشنه‌ی قانون می‌شوند. پاسخ همه‌ی خواسته‌های مردم شکستن قوانین به شکلی زننده‌تر می‌شود و مردم خود دست به کار می‌شوند تا قانون را بر فضا حاکم کنند. مردم قانون می‌خواهند و هرطور شده آن را به دست خواهند آورد.


نوروز - دادگاه محسن صفایی فراهانی شنبه برگزار می شود
نوروز - درخواست اصلاح طلبان تبریز از رییس قوه قضاییه برای آزادی رمضان زاده
نوروز - ممانعت از برگزاری کنگره سالانه سازمان مجاهدین انقلاب
نوروز - مهدی محمودیان تهدید به تبعید شد
نوروز - محكوميت یک فرزند شهید به 7 سال زندان و 74 ضربه شلاق
هرانا - نسرین ستوده: درخواست صدور حکم برائت برای عاطفه نبوی دارم
هرانا - شمار قربانیان آنفلوانزای A درایران به 58 نفر رسید
هرانا - 200كودك‌كار عضو «جمعيت تلاش براي جهاني‌شايسته» سرگردان خيابان‌ها



آزاد باشیم 

هیچ نظری موجود نیست: