!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سردار احمدی مقدم: پلیس با کمترین خشونت توانست صحنه آشوب‌ها را کنترل کند.

از این جمله دو برداشت می توان کرد:

یک - آشوب‌گر کسی است که نسبت به اتفاقی، با سکوت، آرامش، بدون داد و فریاد کردن، بدون خون کسی را ریختن، بدون ناسزا گفتن، بدون کتک زدن، بدون حمله کردن، بدون چماق، بدون اسلحه، بدون اهانت کردن به شخصی و نهادی و چیزی در خیابان راه می‌رود و اعتراض خود را نشان می‌دهد. اگر این‌ها توسط مامورین زحمت‌کش نیروی انتظامی کنترل شده‌اند که خوب مشخص است که نیازی به خشونت نبوده که بخواهد کم یا زیاد باشد.




دوم - آشوب‌گر کسی است که با چماق و اسلحه و انواع گازها و اسپری‌های سمی و شیمیایی به خواب‌گاه دانش‌جویان حمله می‌کنند، در و پنجره و شیشه و میز را می‌شکنند. دانش‌جویان را کتک می‌زنند و خلاصه کوی را به خون می‌کشند. علاوه بر همه‌ی این‌ها با چماق در خیابان می‌ایستند و هرکس را بهشان نگاه چپ کند یا می‌زنند یا می‌برند و به اجتماعات بالای 10 نفر حمله می‌کنند و با صدای موتورهای غول‌پیکرشان لرزه بر تن کودکان و خردسالان و پیرها و زن‌ها و بیماران می‌اندازند.






حالا باید تحقیق کرد که این نیروی مردمی (نیروی انتظامی) که در هیچ کجای دنیا به جر حفظ امنیت و آرامش و حمایت و حفاظت از شهروندان را ندارد، کدام گروه را اغتشاش‌گر و آشوب‌گر دانسته. اگر اولی را دانسته که فقط یک کلمه باید گفت: خسته نباشید! و اگر دومی را، پس چرا این همه کشته و زخمی و بازداشت شده؟

آزاد باشیم

۱ نظر:

يك صداي بي‌صدا گفت...

سلام دوست خوبم

ممنون از اظهار لطفت. با اجازه، وبلاگ شما را در ليست پيوندهايم قرار دادم.

در ضمن اين بار برخلاف قاعده معروف، بايد به «من قال» بنگريم و نه به «ما قال»...از نظر آقاي احمدي مقدم (كه حيفم مي‌آيد پيشوند سردار را برايش بياورم) اين كمترين ميزان خشونت بوده...واي به روزي كه بخواهند با شدت تمام برخورد كنند!