فراموشی ممنوع

هیچ بهانه‌یی وجود نخواهد داشت که به این علت که ما در تلاش برای احقاق حق‌مان هستیم، کسانی را از یاد ببریم که پیش از ما و حتا پیش از بازداشت‌شده‌های اخیر، در تلاش برای این بودند که حق مردم کشته نشود. کسانی که منتظر نماندند تا حق‌شان کشته شود تا آن را پس بگیرند و در آگاهی دادن به مردم و بیدار کردن خیلی‌ها نقشی بسزا داشته‌اند.




1
- عزت الله ابراهیم نژاد فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه چمران اهواز و یکی از قربانیان حمله شبه نظامیان و نیروی انتظامی به خوابگاه دانشجویان در کوی دانشگاه تهران است. او فعالیت‌های سیاسی دیگری نیز در دوران دانشجویی داشته و دفتر شعری هم از وی پس از قتلش به چاپ رسید. عوامل قتل وی هیچگاه محاکمه نشدند و خود او پس از مرگ توسط دادگاه انقلاب متهم به اقدام علیه امنیت ملی شد. وکالت خانواده وی را شیرین عبادی و حجه السلام دکتر رهامی بر عهده داشتند.در ابتدا برخی از مقامات دولتی از قرار گرفتن نام او در لیست شهدا خبر دادند اما بنیاد شهید حاضر به قبول شهادت وی نشد.
متاسفانه تصویری پیدا نکردم
2- فرشته علیزاده دانشجوی دانش‌گاه الزهرا بود که در میان درگیری های پس از حمله شبه نظامیان و پلیس به خوابگاه دانشجویان در کوی دانشگاه تهران در واقعه ۱۸ تیر ناپدید شد. منابع دانشجویی معتقدند که وی کشته شده است.



3- فرزاد کمانگر معلمی کرد است که به حکم اعدام محکوم شد. تعداد زيادی از فعالان مدنی، مردم کامیاران و امام جمعه شيعيان اين بخش کردستان در دفاع از او نامه‌های زیادی نوشته و امضا کرده‌اند.*


*مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران - تصویر و متن ذیل نامه آقای حسن سلیمانی نماینده ریاست قوه قضائیه در امور هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سرپرست دبیرخانه هیات مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی قوه قضائیه است که بعد از مکاتبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قوه قضائیه و آقای علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت و پرونده آقای فرزاد کمانگر، معلم محکوم به اعدام نوشته شده است.
آقای سلیمانی پرونده آقای کمانگر را به همراه درخواست شخص خود جهت بررسی مجدد به دفتر دادستان عمومی و انقلاب تهران آقای سعید مرتضوی ارسال نموده است... کامل بخوانید



4- اکبر محمدی یکی از فعالان دانشجویی بود که از سال ۱۳۷۸ و در پی اعتراضات دانشجویی تیرماه ۱۳۷۸ تهران دستگیر, شکنجه زندانی شد. او در ۸ مرداد ۱۳۸۵ پس از چند روز اعتصاب غذای خشک در زندان اوین به صورت مشکوکی درگذشت.



5- امیدرضا میرصیافی فعال فرهنگی و وبلاگ‌نویس ایرانی بود که توسط دادگاه انقلاب ایران به اتهام توهین به مقامات، به دو سال حبس محکوم شد. وی که به افسردگی شدید دچار شده بود در ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ در زندان اوین و در سن ۲۸ سالگی درگذشت.



...و تعداد زیادی از کسانی که همین اکنون خانواده‌های‌شان از محل اقامت‌شان آگاه نیتند. دست‌مان را در دست‌شان می‌گذاریم و می‌گوییم شما تنها نیستید و شاید اززنده یا مرده بودن فرزندان و پدران و مادران خود آگاه نباشند.



آزاد باشیم

۱ نظر:

يك صداي بي‌صدا گفت...

اي مرغ سحر چو اين شب تار
بگذاشت ز سر سياهكاري،
وز نفحه روح بخش اسحار
رفت از سر خفتگان خماري،
بگشود گره ز زلف زرتار
محبوبه نيلگون عماري،
يزدان به كمال شد پديدار
و اهريمن زشتخو حصاري ،
ياد آر ز شمع مرده ياد آر!