حالادولتی وجود ندارد!

اصل ۱۳۶ قانون اساسی
رییس جمهور می‌تواند وزراء را عزل کند و در این صورت باید برای وزیر یا وزیران جدید از مجلس رأی اعتماد بگیرد، و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت نیمی از هیأت وزیران تغییر نماید باید مجددا از مجلس شورای اسلامی برای هیأت وزیران تقاضای رأی اعتماد کند.


به خواندن این اصل، مشخص می‌شود که ایران در حال حاضر هیچ هیئت دولت قانونی‌یی ندارد (اگر خبر عزل سه وزیر تایید شود). اتفاقی که در طول تاریخ ایران رخ نداده بود، حالا به علل گوناگون، که ناشی از اختلافات میان اعضای دولت است روی داده است. اکنون با نگاهی کوتاه به این چهار سال می‌توان به‌‌خوبی درباره‌ی کفایت دولت نهم حداقل نظر داد، قضاوت را به آن که باید قضاوت کند بسپاریم.

وزرا تنها هشت روز قبل از پایان کا دولت نهم برکنار شدند، طبق قانون با برکنار بیش از نیمی از وزرا در دوره‌ی چهار ساله مابقی وزرا هم خود به خود عزل شده و رئیس جمهور باید هیئت وزرای جدیدی را معرفی کند که این موضوع به علت وقت کمی که به پایان دولت باقی مانده، ممکن نیست. در نتیجه در حال حاضر ایران هیچ دولتی ندارد.

چند روز قبل را به یاد بیاوریم؛ مهدی کروبی در نامه‌یی به وزیر اطلاعات، غلامحسین محسنی اژه‌یی، خواستار این می‌شود که نسبت به واکنش‌های خودسرانه و برخورد غیر انسانی و قانونی با زندانیان بی‌گناه، هم‌چنین نسبت به پخش اعترافاتی که از رسانه‌ها پخش می‌شود، واکنش نشان بدهد. منابع خبری دیروز اعلا کردند که برکناری اژه‌یی می‌تواند با مخالفت صریح وی با پخش اعترافات مرتبط باشد. اکنون باید به مهدی کروبی گفت که توانسته روی برخی مسئولین تأثیرگذار باشد و در عمل نشان داده که پای حرف‌اش هست که تا پایان عمر برای احقاق حق مردم مبارزه خواهد کرد.
خبرگزاری‌ها دیروز خبر از ارسال آمپول و دارو به زندان اوین، به دستور وزیر بهداشت دادند. این عمل در پی اعلام رئیس سازمان زندان‌های کل کشور مبنی بر فوت دو تن از زندانیان( کامرانی و روح‌الامینی) بر اثر مننژیت!!!!! درگذشته‌اند. این اقدام وزیر بهداشت گویا از نظر آقایان تصمیم گیرنده مسخره کردن حساب شده که دیروز خبر برکناری ایشان نیز به گوش می‌رسید که البته هنوز نه تکذیب شده و نه تایید.

البته در مورد سایر اختلافات و وزرای دیگری که شایعه عزل شدن‌شان به گوش می‌رسد نیز حدس‌های نزدیک به واقعیتی می‌شود زد. این که بازی‌ی اسفندیار رحیم مشایی که قرار بود فقط ملت را از حال و هوای اعتراض به انتخابات بیرون بیاورد و البته مردم اصلن به این موضوع محل نگذاشتند، و جلسه‌یی که به قهر و جدل میان وزرا و احمدی‌نژاد در پی این که ریاست جلسه به مشایی سپرده شد. این‌ها مسائلی بود که آقای احمدی‌نژاد به آن فکر نکرده بود. همان‌طور که به خیلی چیزهای دیگر فکر نکرد؛ که اگر می‌کرد الان همه از سوار شدن هواپیما نمی‌ترسیدند.


روزنامه اعتماد ملی - نمايندگان اصول‌گرا در واكنش به ادامه كار دولت پس از خبر عزل وزيران اطلاعات و ارشاد دولت نهم: غيرقانوني است
مجموعه فعالان حقوق بشر - شهادت یک دانش‌جوی دیگر در زندان اوین
مجموعه فعالان حقوق بشر - وضع روحی و جسمی‌یِ حجاریان مناسب نیست
قلم نیوز - درخواست موسو و کروبی از وزیر کشور برای برگزاری چهلم شهدا
سحام نیوز - کروبی: خود را برای اقدامات بعدی آماده کنید
سحام نیوز - عماد بهاور تحت فشار براي اعتراف
سحام نیوز - درخواست عبادی برای سفر بان کی مون به ایرن
سحام نیوز - خبر نگران‌كننده درباره سحرخيز
سحام نیوز - بي‌خبري مطلق از تاج‌زاده


آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: