بازار بزرگ تهران، نیمه‌تعطیل شد!




به گزارش شاهدان عینی و چند تن از مغازه‌داران بازار، بازار بزرگ تهران به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و مغازه‌داران بنا به دلایل مختلف، یا از صبح امروز مغازه‌ها را باز نکرده و یا پس از چند ساعت، در پی تظاهرات و درگیری‌یِ مردم با نیروهای امنیتی، مغازه‌های خود را بسته‌اند. شاهدان عینی، جمعیت معترض حاضر در بازار را بسیار زیاد و چندین هزار نفر توصیف کرده‌اند. مردم با توجه به این که هنگام مراسم تحلیف، متروی بهارستان تعطیل بود، به سمت ایست‌گاه پانزده خرداد حرکت کرده و به سر دادن شعارهایی از قبیل "مرگ بر دیکتاتو"، "رای من کو؟"، "الله اکبر" و "یا حسین...میرحسین" و دیگر شعارهای رایج‌ِ این روزها پرداخته‌اند. جمعیت حاضر در بازار به حدی بوده که برای رسیدن از پایین تا بالای پله‌های ایست‌گاه پانزده خرداد مردم مجبور شده‌اند دقایق زیادی منتظر بمانند.



هم‌چنین پس از شکسته شدن فضای امنیتی‌یِ سنگین، پس از مراسم تحلیف، عده‌یی در میدان بهارستان گرد هم آمده‌اند و مراسم را مورد اعتراض خود قرار داده‌اند که با پرتاب گاز اشک‌آور از سوی ماموران امنیتی مواجه شده‌اند. خبرهای شاهدین دیگر حاکی از آن است که در برخی از ایست‌گاه‌های پر رفت و آمد مترو، مردم با گفتن الله اکبر و یا حسین...میرحسین، اعتراض خود را نشان داده‌اند.





از سحرگاه! امروز ماموران امنیتی در تمامی‌یِ مکان‌هایی که احتمال برگزاری‌یِ تظاهرات بود، مستقر شده و برخی از آن‌ها در پیاده‌روها، پیاده‌روی‌یِ صبح‌گاهی! می‌کردند. حضور این همه‌ نیروی امنیتی در خیابان، نشان از این دارد که تعداد معترضان بیش از آمارهای چندصد نفری فارس و کیهان است. این آماده‌باش‌های پرتعداد، نشان از آن دارد که معترضان ذره‌یی از خواته‌ی خود دست نکشیده‌اند. امروز حتا برخی از نیروهای بسیجی‌یِ زیر 16 سال هم در خیابان‌های تهران بودند!





دو ویدوئو از امروز





آفتاب نیوز - غیبت شصت نماینده در مراسم تحلیف!

تابناک - توقف نداشتن مترو، به دستور مقامات بوده

امیرکبیر - مجمع روحانیون مبارز: کیفر خواست متهمان مشابه مقالات روزنامه فاسد کیهان بود

پارلمان نیوز - اکثر نماینده‌گان فراکسیون خط امام غایب بودند

اعتماد -  سخنگوی مستعفی کميته پيگيري بازداشت شدگان : اعضای فراکسیون اقليت را برای بازدید راه ندادند











آزاد باشیم

۲ نظر:

يك صداي بي‌صدا گفت...

خودم همين امروز صبح در مسير خيابان انقلاب (حد فاصل پيچ شميران تا زير پل حافظ) هجوم و صف‌كشي اراذل و اوباش چماق به دست را شاهد بودم...برخي از آنها به قدري نوجوان بودند كه چماق‌ها در دستشان سنگيني مي‌كرد

ناشناس گفت...

agar koshte shodane mardom ro nemibini va kor shodi pas bedon nefrat vojodam ro gerefte va ta mohakeme nashodane amelane in jenayatha arom nemishinam