جادوگری‌های زندان اوین؛ بی‌گناهان در صحنه‌ی نمایشی دیگر

  • يكي از بزرگ‌ترين دستاورد‌هايش كه الان شاهدش هستيم فروپاشي زندان مخوف اوين است كه در سلول‌هاي آن بسياري از جوانان ما را به جرم آزادانديشي و آزاديخواهي شكنجه و شهيد كرده‌اند و اگر اين ديوارها زبان داشتند چه فجايعي را براي ما تعريف مي‌كردند...
  • اسلام براي آزادي مردم آمده است و ما در اسلام از اين چيزها (شكنجه و سلول انفرادي) نداريم و اصلا در اسلام چيزي به نام زندان وجود ندارد. اگر كسي كاري خلاف قوانين مملكت و شرع انور اسلام انجام دهد مجازات آن معلوم است و در دادگاه عدل اسلام طبق قوانين اسلام كه داراي روح عفو و بخشش است محاكمه و مجازات مي‌شود. زندان از اين نوع (زندان سياسي) هم نخواهيم داشت...کامل بخوانید


این‌ها بخشی از مصاحبه‌ی آیت‌الله طالقانی، درباره‌ی زندان اوین است. زندانی که بسته شدن‌اش، یکی از دستاوردهای انقلاب تلقی شده. امروز گروه دیگری از زندانیان بی‌گناه این زندان، با بدن‌ها و چهره‌هایی که هیچ شباهتی به پنجاه روز قبل ندارد، به صحنه‌ی نمایش آورده شدند. با گزارش‌هایی که از وضعیت عبدالله مومنی، هاله سحابی و دیگر زندانیان بی‌گناهِ سیاسی شنیده‌ایم، به‌راحتی می‌توان حدس زد که علت حضور نداشتن این عزیزان در جلسه‌ی قبلی‌یِ نمایش، چه بوده است.


امروز نگاه کردن به این نمایش‌ها که هیچ جذابیتی ندارد، به جز غم و اندوه و ناراحتی، می‌تواند دست‌آوردهای خوبی هم داشته باشد. این نمایش‌ها به صورت علنی پخش می‌شوند و کم نیستند کسانی که با مقایسه‌ی چهره‌های قبل و بعد از زندانِ این بی‌گناهان، به عمق رنج و سختی‌یی که بر آنان روا شده پی می‌برند. هر انسانی این را می‌داند که با پنجاه روز زندان انفرادی، پنجاه روز بی‌خبری از خانواده، پنجاه روز بازی کردن با روان و اعصاب کسی، انسان، کنترل ذهنی‌یِ خود را از دست می‌دهد. و صد البته که کاهش وزن‌های ناگهانی و چهره‌های داغان و پریشان این افراد، صحه بر این می‌گذارد که اینة یک نمایش دروغین است.



هدایت آقایی



سید شهاب‌الدین طباطبایی



علی تاجرنیا



دکتر احمد زیدآبادی




علت این که مثل پست‌های قبلی لینک‌های خبری مربوط به مطلب را نگذاشتم این است که خبرهای مربوط به این موضوع در خبرگزاری‌یِ فارس درج شده بود و این وبلاگ از این پس هیچ پیوند اشتراکی با خبرگزاری‌یِ فارس نخواهد داشت.





آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: