کروبی قبل از نماز جمعه، پاسخ خطیب را داده بود

بر همه واضح و روشن بود که خطیب نماز جمعه چه مواضعی را نسبت به نامه‌ی کروبی خواهد گرفت. کسی انتظار نداشت که ایشان بیاید و بگوید که به وضعیت این افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند برسید! این‌جا می‌توان به نکته‌سنجی کروبی پی برد که برگ‌های برنده‌اش را در مورد ادعای‌اش، قبل از سخنان خطیب رو کرد تا کسی از سخنان سید احمد خاتمی دچار احساس خاصی نشود و برخی هم اصلن به آن توجهی نکنند. بماند که برخی‌ها فقط آن‌چه را که دوست دارند باور می‌کنند و آن‌چه را که اتفاق افتاده، کابوسی می‌بینند که همه‌ی رویاهای زشت‌شان را احاطه می‌کند.




کروبی درست قبل از این‌که در نماز جمعه، مورد انتقاد قرار بگیرد، پاسخ منتقدان‌اش را داد. وقتی کروبی می‌گوید که من کسانی که بهشان تجاوز شده به مجلس می‌آورم، بی‌انصاف می‌خواهد که بگوید من کذب می‌خونم. آقای احمد خاتمی گفته که این نامه آبروی نظام را به خطذ انداخته! خب! پس برو به آن‌ها که این حرف‌ها را گفته‌اند که بگویی، بگو که از آبروی نظام دفاع کنند و بلایی به سر متجاوزان بیاورند که دیگر کسی به فکر تجاوز کردن هم نیفتند. نشستن بالای آن منبر و بر سر این و آن فریاد زدن، خیلی از آن حسی که آن بالا به شما و امثال شما دست می‌دهد دور است. بیش‌تر از آن که فکرش را هم بکنی. 



حالا همه‌ی ایران، مهدی کروبی را دوست دارند، به خاطر هوش‌اش، به خاطر حق‌طلبی‌اش و به خاطر مردمی بودن‌اش. این موضوع را باید بررسی کنید. چون اگر بررسی نکنید، مردم بررسی خواهند کرد. تجاوز نشده؟ با زندانیان برخورد بد نشده؟ روی کمر زندانیان بی‌گناه سوار نشده‌اند و ازشان نخواسته‌اند که صدای سگ دربیاورند؟ پس چرا این همه آشفته شده‌اید؟ چرا آبروی‌تان را در خطر می‌بینید؟ آبروی مؤمن فقط وقتی می‌ریزد که پیش خدا بریزد و پیش خودش. کروبی و نامه‌اش آبروی ایران را نبرده‌اند و نخواهند برد؛ زیرا ایران آبروی‌اش را در طول هزاران سال به دست آورده. چون دیوار آبروی ایران را میلیون‌ها آدم سبز ساخته‌اند. کروبی و نامه‌اش آبروی آن‌هایی را برده‌اند که احساس می‌کنند آبروی‌شان رفته!



 آزاد باشیم

۱ نظر:

يك صداي بي‌صدا گفت...

حضرات بهتر است اين همه خود فريبي نكنند...اگر آقاي كروبي هم اين نامه شجاعانه را نمي‌نوشت خيلي پيشتر ملت از اين فجايع مطلع بودند...حال اگر حضرات مي‌دانستند و كاري نكرده‌ بودند كه واي بر ايشان و اگر هم مطلع بودند و كاري نكردند كه واي بر ايشان