تجاوز بازجویان به حریم خصوصی‌یِ ملاقات‌کننده‌گان

حضور بازجوها در بین ملاقات‌کننده‌گان و زندانیان سیاسی، آن هم با در دست داشتن یک ظبط صوت و ذخیره کردن همه‌ی مکالمات! این عمل، به جز تجاوز کردن به حریم شخصی، چه نامی را شایسته است؟ اگر دخالت در روابط عاطفی، میان زن و شوهر، مادر با فرزند، برادر با برادر نیست، پس چیست؟ چنین موجودی، که به خودش اجازه می‌دهد در بدترین شرایط ممکن، میان دو انسان که ده‌ها روز از قانون هیچ نشانه‌یی ندیده‌اند، بنشیند و تهدید و تحقیر کند و بترساند، آیا به‌راستی انسان است؟



آیا همه‌ی این حضورها، برای جلوگیری از گفتن سخنی از سوی زندانی نیست؟ آیا این حضور، برای به یاد انداختن زندانی، به موضوعی نیست؟ حتمن هست! اگر آن قرص‌هایی که دختر محمد علی ابطحی ازشان سخن گفته، وجود نداشت، آیا احتیاج به این بود که یک شبه انسان! آن وسط بنشیند و این و آن را تهدید کند که اگر تکذیب نکنی، بازداشت‌ات می‌کنم؟ 



حضور یک شخصِ غریبه میان دو نفر و گوش کردن و ظبط کردن مکالماتی که فقط و فقط به آن دو نفر مربوط است، حرکتی است بسیار زشت، غیر انسانی، به دور از ادب که البته کمک می‌کند به فهم آسان‌تر این موضوع که سخنانی که از دهان هر زندانی‌یی بیرون می‌آید، تا زمان حضور بازجو، هیچ اعتباری ندارد. هرچند که با این همه زورگویی و تهدی و کاهش وزن!، فقط توانسته‌اند از چند نفر اعتراف بگیرند که به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسند.


قدردانی می‌کنیم از ایستاده‌گی‌یِ دلاورانه‌ی، عیسی سحرخیز، مصطفی تاج‌زاد، عبدالله مومنی، فتاح سلطانی و همه‌ی عزیزانی که به خاطر نجات این مرز و بوم، همه چیز را تحمل می‌کنند. در روزهایی که کم‌تر رسانه‌ی سالمی وجود دارد که این دلاوری‌ها را پوشش خبری بدهد، سحام‌نیوز می‌ماند و اعتماد ملی که خودش فعلن در زندان رسانه‌ها است و ما، مرد م ایران.



سحام - آخرین وضعیت بازداشت شدگان اخیر

سحام - جزییات تشکیلات میرحسین موسوی تشریح شد

سحام - پس از سکوت در برابر کشتار مسلمانان در چین؛ مرگ بر دولت چین!

گویا - خبر جديد از وضعيت حجاريان: ملاقات محدود با خانواده، تحت کنترل دوربين!

گویا - نفیسه آزاد تبرئه شد

گویا - کاوه مظفری و هاله سحابی آزاد شدند، ‍ژيلا بنی يعقوب و شيوا نظر آهاری هنوز در بند

گویا - روزنامه جمهوری اسلامی: مرتوضوی برکنار می‌شود





اعتماد ملی، روزنامه‌ی ما است! کسی حق ندارد آن را توقیف کند





آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: