عطر خوشِ شجاعت، بوی گندِ کیهان را توقیف می‌کند



هرانا : مهدیه محمدی: زیدآبادی ۳۵ روز در یک ’’قبر‘‘ بوده


در این روزهای تلخ، در روزهایی که عزیزانِ در بندمان، در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند و در روزهایی که هر روز، کبوتر سیاه مرگ، خبر از مرگ عزیز می‌آورد، در این روزهای تلخِ زشت، شهامت و شجاعت بدجوری به دل می‌نشیند! دل‌ات خون می‌شود وقتی می‌شنوی که دکتر زیدآبادی، بیش از یک ماه را در یک شبه قبر گذرانده و رو به جنون می‌رود، اما وقتی می‌شنوی که همین آدم، زیر این همه شکنجه، لب به آن‌چه که خواسته‌اش نیست و حق‌اش نیست نگشوده، دل‌ات گرمِ گرمِ گرم می‌شود. 


این همه دل‌گرمی را مدیون شجاعتِ انسان‌های به شهامتی هستیم که جان‌شان را برای میهان و مردم به حراج گذاشته‌اند و ان همه شجاعت را از آن‌هایی داریم که سینه‌شان را جلوی گلوله‌های ستم، سپر کردند تا دیگر ترس و رعب، نه جرأت‌اش را داشته باشد که به کسی نفوذ کند و نه رویِ سر بلند کردن. وقتی همه‌ی این‌ها را داشته باشی، دل‌ات آن‌قدر روشن می‌شود که کیهان و امثال کیهان، با آن همه ظلمت و سیاهی، جایی در دل‌ات پیدا نکنند و وقتی به دکه‌ی روزنامه‌فروشی می‌روی، نگاه‌اش هم نمی‌کنی.







وخامتِ حال دکتر زیدآبادی و البته بی‌قانونی در مورد ایشان، به حدی رسیده که همسرِ این انسانِ شریف و شجاع، از همه‌ی انسان‌های آزاده و شریف درخواست کمک کرده. فیض‌الله عرب‌سرخی معلوم نیست کجاست. سعید حجاریان زنده‌گی‌اش در خطر است. خانواده‌های زیادی در نگرانی‌ به سر می‌برند و در غمِ از دست دادنِ عزیزان‌شان و یا بی‌خبری از وضعیت‌شان هستند. حمایت‌های مردمی، می‌تواند تسلای کوچکی باشد بر غم و درد این عزیزان. همیشه هم‌درد بودن کافی نیستة گاهی باید خودِ درد شد!



سحام - کروبی در جوابیه ای برای جام جم: با دیدن این جنایات کسی می تواند سکوت کند ؟
سحام - دستور توقيف روزنامه كيهان توسط شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت

سحام - نظارت بر بازداشتگاه كهريزك به عهده دادسراي تهران بوده است

سحام - تخلف صدا و سیما

هرانا3 خود سوزی در کردستان  

هراناكروبى: فرمانده بسيج از طراحان نمايش ترانه موسوى است

هرانامستمندان ايرانى حسرت مى‌خورند كمك‌هاى ايران در خارج به آتش كشيده مى‌شود









آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: