بیدادگاه سوم؛ هر پرده از نمایش، ضعیف‌تر از قبلی

خرداد خونین را از یاد نمی‌بریم



بیدادگاه، نمایش دروغین، دادگاه خیالی، تئاتر انتقام و هر لقب دیگری که روی‌اش می‌گذارند و می‌گذاریم و می‌گذارید، وارد پرده‌ی سوم خود شد. بیدادگاهی که اگر در همان پرده‌ی نخست‌اش باقی می‌ماند، شاید خیلی بیش‌تر به ضرر جنبش سبز بود تا این که به این مرحله‌ی خجالت‌آور برسد. شگفتا که هر لحظه‌ی این مسخره‌بازی، این دروغ‌گویی، این حق‌کشی، این نقض حقوق انسانی، مضحک‌تر تز لحظه‌ی قبل است و نشان از این دارد که سناریونویسان، تمام توان‌شان همین نمایش و نمایش‌نامه‌ی ساده‌لوحانه بوده.


اگر بخواهیم از روی انصاف و عقل نگاه کنیم، حتا نباید مطالب ذکر شده و حوادث اتفاق افتاده در این بیدادگاه را منعکس کنیم! چون پرداختن به چنین موضوعات بی‌ارزش و سرشار از بلاهتی در شأن هیچ آزادی‌خواهی نیست. اما وقتی یاد هم‌وطنان بی‌گناه‌مان که در زندان به اسارن گرفته شده‌اند می‌افتیم، لازم می‌شود که دروغ‌های پشت سر هم این دادگاه که البته برملا کردن‌اش از خوردن یک لیوان آب خوردن هم آسان‌تر است، برای هزارمین بار فاش شود...



امروز کسی را در دادگاه روی صحنه آورده‌اند به نام حسین اعزامی؛ نخست باید محاکمه‌ی او را بخوانید و بعد از کلی خندیدن فکر کنید. به این که چرا مجبور شده به خودش لقب و شهرت دروغین - مهران دست طلا - بدهد؟! چرا مجبور شده که بگوید من 700-800 هزار تومان گرفته بودم که مال و اموال مردم را آتش بزنم؟ تنها اتهامی که از میان آن همه اتهام خنده‌آور می‌پذیرد، اتهام حضور در ستا میرحسین موسوی است که حالا به اتهام هم تبدیل شده! این هم که می‌گوید در ستاد موسوی گفتند: «حتمن تقلب می‌شود، پس تا می‌توانید آتش بزنید!» هم مشخص است که از ترس عواقب بعد از دادگاه زده است. وگرنه کدام آدم دیوانه‌یی می‌آید در ستاد بگوید که بعد از انتخابات بروید خیابان را به هم بریزید؟!



یک متهم به نام مهرداد ورشویی به دلیل کتک زدن مأمور بسیج به دادگاه آورده شده بود! مگر کتک زدن هم در این مملکت جرم است؟ نه آقا من که فکر نمی‌کنم جرم باشد، که اگر بود الان محسن روح‌الامینی زنده بود، یا حداقل کسانی که کتک‌اش زده بودند زنده نبودند! اگر جرم بود که زنان و دختران، زیر باتوم بسیجی و نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها خرد نمی‌شدند. اگر جرم بود که این همه عکس از کتک خوردن مردم دیده می‌شد نه آن تنها فیلمی که از کتک خوردن یک بسیجی موجود است!







خبرگزاری‌یِ ایرنا گویی قصد پیشی گرفتن از خبرگزاری‌یِ فارس را دارد! در انعکاس دروغ، توهیم به میلیون‌ها معترض، توهین به تظاهرات مدنی و آرام مردم. اما باید بدانند که مردمی که جلوی آن هم توهینی که به آرای‌شان شد سکوت کردند و خون از دماغ کسی نریختند،‌ مدرن و متمدن اعتراض کردند و قرون وسطایی سرکوب شدند، دیگر به این قر و اطفارهای شما محل نمی‌گذارند و شما را در این جنبشِ سبز زیر پاهای‌شان لِه می‌کنند!





سحام - دفتر مهدی کروبی با اشاره به عدم برگزاری تجمع روز شنبه در مقابل روزنامه اعلام کرد:
تجمع روز دوشنبه برگزار نمی شود

سحام - کیهان و مالیخولیا! (تغییر تیتر از خودم)
گویا - اتهامات و دفاعیات امروز


گویا - اسامی حاضران در صحنه‌ی نمایش

گویا - ناپدید شدن سه زندانی که شکنجه را افشا کردند

گویا - تهدید و فشار، بر دختر نوجوان محمدعلی ابطحی











آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: