جنابِ دکتر احمدِ زیدآبادی را دریابید!



جانِ تک‌تکِ زندانیانِ سیاسی در خطر است. همان‌طور که ثابت شده شیوه‌ی کارِ اوین به این صورت است که ابتدا به‌شدت از نظرِ روانی و جسمی تحتِ فشار قرار می‌دهند و پس از این که آثارِ ظاهری تا حدودی از بین رفت به دادگاه می‌آورند و در بوق و کرنا می‌کنند که فلانی اعتراف کرد. بحثِ چند تن از زندانیان اما جدا است به‌ویژه دکتر احمد زیدآبادی. با افشاگری که خانم مهدیه محمدی همسرِ شجاعِ ایشان انجام داده وضعیتِ نگران‌کننده و تأسف‌بارِ این مردِ بزرگ‌وار را بیش‌تر و بیش‌تر نمایان می‌کند.

کسانی ملنندِ عطریان‌فر و ابطحی و سعید شریعتیو حجاریان که از روی اجبار و تحتِ فشارهای شدید مجبور به گفتنِ سخن‌هایی شدند که از دل‌شان برنمی‌آمد نیاز به حمایتِ گسترده دارند و در مجموع همه‌ی زندانیانی که به خاطرِاندیشه‌ی متفاوت‌شان زندانی هستند نیاز به حمایت دارند. ولی کسانی مانندِ جنابِ دکتر احمدِ زیدآبادی که این‌طور خالصانه و دلیرانه مقاومت می‌کند و روی حرفِ حق‌اش می‌ایستد توجه و حمایتِ گسترده‌تری می‌طلبد.




کتک زدن عملی است که فقط از انسان‌هایی برمی‌آید که تفکراتِ عصرِ جهالت را و در خوش‌بینانه‌ترین حالت قرونِ وسطایی دارند! این عملِ زشت، ضدِ بشری، خبیثانه و کینه‌توزانه را هر انسانِ آزاداندیش و دارای سلامتِ عقلی و قلبی با تمامِ وجود و به‌شدت محکوم می‌کند. چنین مقاومتی جای ستایش دارد. چنین مقاومتی آدم را به قله‌ی افتخار می‌برد از این که در کنارِ چنین مردانِ مردی مبارزه کند.

این درست که این روزها بحثِ سفرِ احمدی‌نژاد به مجمعِ سازمانِ ملل داغ است و به‌حق هم نیاز به اطلاع‌رسانی و پوشش دارد. اما این قابل قبول نیست که از کنارِ چنین فاجعه‌ی اسف‌باری رد بشویم و به یکی دو روز پوشش دادن بنده کنیم. دکتر احمدِ زیدابادی نمونه‌ی کامل که نه، خودِ مقاومت و ایستاده‌گی است. احمدِ زیدآبادی به‌بزرگی‌یِ تمامِ جنبشِ سبز بزرگ است و کمی هم بیش‌تر. او را و خانواده‌ی نگران‌اش را دریابیم!



تغییر - ‏پاسخ آیت الله العظمى منتظرى به نامه مهندس میرحسین موسوى ‏
تغییر - پاسخ دکتر علیرضا بهشتی به احمد توکلی
تغییر - همسر احمد زیدآبادی: احمد تحت فشار شدید است و او را بشدت کتک می زنند
تغییر - نامه ساجده عرب‌سرخی در سالروز تولد پدرش
تغییر - مصطفی تاج‌زاده: فقط حرف‌های خودم را می‌زنم
تغییر - «مردودی علمی» رتبه های ممتاز جایگزین «ستاره دار» شد
تغییر - کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران و دیده بان حقوق بشر: نماینده ویژه سازمان ملل متحد را برای تحقیق در بحران حقوق بشر در ایران معرفی کنید
تغییر - فخرالسادات محتشمی پور در گفتگو با رادیو زمانه : خبری از تاجزاده ندارم
هرانا - گزارش تفصیلی نقض حقوق معلمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی





آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: