دولت باز هم صدها کارگر را بی‌کار کرد




ساختمانِ صنعت یک مجتمعِ کارگری‌یِ بزرگ واقع در خیابانِ ظهیرالاسلام، حوالی‌یِ میدان بهارستان است. این مجتمع محلی برای امرار معاش صدها کارگر زحمت‌کش است که از آغازین ساعاتِ روز تا شب و برخی هم به‌صورت شب‌کار مشغول به کار هستند. اکثر کارگران این ساختمان از قشرِ اکثریت مردم ایران هستند؛ یعن قشرِ بسیار ضعیف از نظر مالی.

کارگران این ساختمان صبح روز پنجشنبه در عین ناباوری با پلمپ ساختمان مواجه شدند که بدون شک به دلیل مسائل مالی و بدهی به دولت بوده است. در پی اعتراض و تجمع ه‌ها کارگر معترض جلوی درب پلمپ شده‌ی ساختمان مأموران نیروی انتظامی مجبور به گشایش مجدد می‌شوند و کارگرا روز پنجشنبه را نیز می‌گذرانند.




متأسفانه روز شنبه همان ماجرا تکرار می‌شود و اما این بار خبری از بازگشایی مجدد نیست. بسیاری از کارگران این ساختمان همین حالا و در حالی که درب ورودی به وسیله‌ی سنگ‌های بتونی! پلمپ شده به علت اعتراض به وضعیت موجود در ساختمان هستند؛ این کارگران از جمعه شب در ساختمان ماندند تا شاید بتوانند جلوی پلمپ را بگیرند. اما متأسفانه مأمورین بدون توجه به این که این کارگران در ساختمان هستند و بدون توجه به این که صدها نفر بی‌کار و سردرگم شده‌اند کار خود را انجام دادند.

هم‌اکنون بسیاری از کارگران این ساختمان که به صورت روزمزد یا ساعتی کار می‌کردند هیچ رآمدی ندارند و. هم‌چنین کسی یا اداره‌یی نیست که از آن‌ها پشتیبانی کند. کارگران در ایران همیشه مظلوم بوده‌اند و در این چهار سال حق‌شان بیش از همیشه ضایع شده است.



تغییر - پانزده نفر از دانشجویان تحکیم آزاد شدند
تغییر - نوشته ای برای بیمار ممنوع الملاقات
تغییر - سه روزنامه‌نگار ممنوع الخروج شدند
تغییر - تماس تلفنی تاج‌زاده با همسرش
تغییر - هشدار دفتر تحکیم به مسوولان: جرقه به انبار باروت می زنید
تغییر - چهار نفر از بازداشت‌شدگان دربي در زندان
هرانا - شمارش معکوس برای فاجعه در اهواز؟
هرانا - آزادی محسن بنام فعال دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
هرانا - احضار گسترده‌ی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی به حراست
هرانا - احضار و برخورد با دانشجویان معترض دانشگاه تهران
هرانا - پارتیشن بندی سالن ورزشی با چادر برای اسکان دانشجویان خوابگاهی




آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: