درهای اوین، هر روز بسته‌تر از دیروز




مدت‌ها از بازداشت زندانیانِ بی‌گناهِ سیاسی می‌گذرد. برخی‌ها که بیش از این نمی‌شد ازشان سوء استفاده‌ی سیاسی کرد بر خلاف میل باطنی‌یِ سرکوب‌گران به ظاهر آزاد شدند. بسیاری در بلاتکلیفی به سر می‌برند و برخی‌شان هم وضعیتِ نگران کننده دارند و اخبار نگران کننده‌یی هم از کسانی چون احمد زیدآبادی به گوش می‌رسد. هر روز نیز بر تعداد این بی‌گناهان افزوده می‌شود.




تا کنون هیچ ارگانی نتوانسته یا نخواسته یا شهامت‌اش را نداشته که گزارشی، توضیحی، راه‌بردی و یا امیدواری‌یی درباره‌ی وضعیتِ تأسف‌بار زندانیان اوین ارایه بدهد. آن از نماینده‌گان مجلس که یا راه‌شان ندادند! یا به همه جا راه‌شان ندادند و در آخر هم با یک گزارش نصفه و نیمه و به درد نخور به روی صندلی‌های گرم و نرم و بی‌خاصیت مجلس برگشتند. آن از قوه‌ی قضائیه که شبانه و روزانه و عصرانه و صبحانه تلاش می‌کند تا جای متهم و شاکی را عوض کند. نیروهای امنیتی هم که هیچی!

چنین شرایط سختی برای انسان‌هایی که ده‌ها هفته است از خانواده‌های خود بدون هیچ توضیح و دلیلی دور هستند و تنها جرم‌شان دفاع از حقوق مردم است در کشوری که خاک‌اش با خاکِ تنِ کوروشِ بزرگ و میرزاتقی‌خان امیرکبیر درآمیخته زشت و پلید است. زندانی که به گفته‌ی سردم‌دارانِ انقلابِ سال 57 به منظور شکنجه‌ی فعالانِ سیاسی و مذهبی ساخته شده بود، حالا به چه منظوری و برای کنترل چه کسانی استفاده می‌شود؟...همه می ‌دانیم.



نوروز - خانواده های زندانیان سیاسی آخرین وضعیت عزیزان در بند خود را تشریح کردند
 نوروز - بازجویی از دکتر محسن امین زاده ادامه دارد
 نوروز - مصطفی تاج زاده پس از 120 روز از انفرادی خارج شد
نوروز - عبدالله رمضان زاده هیچ اتهامی را نپذیرفته است
 نوروز - پرونده صفایی فراهانی در دادگاه
  نوروز - وضعیت بلاتکلیف محسن میردامادی
 هرانا - 7 سال زندان برای یکی از فعالین ستاد میر حسین موسوی
 هرانا - بازداشت یکی از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران
 هرانا - اعدام سه نوجوان به نامهای صفر انگوتی، محمدرضا حدادی و امیر امرالهی



آزاد باشیم 

هیچ نظری موجود نیست: