محدودیت در وبلاگستان ممنوع!






بازی وبلاگی چیست؟ چه تأثیری دارد؟ آیا صحیح است که همه به صورت از قبل پیش‌بینی شده و با دعوت چند وبلاگ‌نویس شاخص به یک موضوع بپردازند؟ آیا این امر سبب نمی‌شود تا وبلاگ‌نویسی موضوعی را که خودش به آن فکر کرده کنار بگذارد و برای این که وبلاگ‌اش بیش‌تر دیده شود خود را همرنگ جماعت جلوه دهد؟ آیا همه‌ی این‌هایی که انتقاد می‌کنند یک هدف دارند؟ آیا صحیح است که شکایت و اتهام را در قالب انتقاد بیان کنیم؟

پرداختن جمعی به یک موضوع برای پررنگ‌تر نشان دادن آن بد نیست. به هیچ وجه! اما با دعوت‌های این و آن مسیر وبلاگ‌نویسی‌یِ خود را تغییر دادن چرا! انتقاد کردن هم بد نیست، انتقاد از سید علی خامنه‌یی هم بد نیست! اما مگر برای انتقاد کردن هم دعوت‌نامه می‌فرستند؟ البته جنبه‌های خوب این امر را هم نباید ندید گرفت، اما به هر صورت این اقدام فضای بلاگستان را تحت تأیر گرفته و چنین اقدامی بدون شک از تنوع مطالب بلاگستان برای مدت کمی هم که شده تا حدودی خواهد کاست.

اکنون زندان‌ها اندیشه‌ها را می‌بلعند، خانواده‌های زیادی در نگرانی هستند، بیماری‌ها جان کودکان و بیماران را می‌گیرند، سانسور بیداد می‌کند، فیلتر ادامه دارد و بی‌احترامی به مردم و شخصیت‌های مردمی هر روز شدت می‌گیرد. در چنین شرایطی نشستن و همه‌ی موضوعات را کنار گذاشتن و فقط و فقط نقد رهبری را کردن نمی‌تواند همه‌ی مشکلات را حل کند. شاید در چنین شرایطی بهترین انتقاد مقاومت در برابر بی‌عدالتی و ادامه دادن خبررسانی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های درست و سازنده باشد.

شاید خیلی‌ها بگویند این اجبار نیست! درست هم می‌گویند. اما ر این که این‌طور موضوعات توجه را به خود جلب می‌کند و حواس‌ها را به خود مشغول می‌کند نمی‌توان هیچ شکی کرد.


نوروز - بیانیه شماره ۱۴مهندس موسوی در آستانه سیزدهم آبان صادر شد: تاکید میرحسین موسوی بر 13 آبان به عنوان سبزترین روز سال
نوروز - نقل قول خاتمی از امام راحل درباره وقایع دهه شصت 
تغییر - راهپیمایی ۱۳ آبان از دانشگاه تهران تا مقابل سفارت سابق آمریکا 
هرانا -  آخرین خبرها از زندان؛ تداوم اعتصاب غذای فریبا پژوه و هنگامه شهیدی 
هرانا - ایران، دهمین کشور تخریب‌کننده محیط‌ زیست  



آزاد باشیم 


هیچ نظری موجود نیست: