به هنگامه‌ی شهیدی؛ منِِ مرد از شما مردانه‌گی می‌آموزم!






خانم هنگامه‌ی شهیدی پس از هفت روز اعتصاب غذا به بهداری‌یِ زندان اوین منتقل شد! خبر کوتاه است اما آه بلند و جگرسوزی را به سینه می‌آورد. خانم محترمی که جوانی‌اش را وقف حقوق بشر کرده و تنها جرم‌اش حمایت از مردم دردمند و مظلوم بوده، حالا گرفتار دستانِ بی‌رحمی است که هفت روز اعتصاب غذا را برای یک بانوی جوان هیچ می‌دانند و به خود اجازه نمی‌دهند تا به لحظه‌ی کوتاهی بیندیشند که عاطفه و مردانه‌گی به سراغ‌شان بیاید.

یکی دو ماه پیش خبرهایی می‌رسید از وضعیت شما خانم شهیدی! که شما را به صورت نمایشی بالای جوخه‌ی اعدام می‌بردند و طعم نیمه‌جان شدن را به شما می‌چشاندند. می‌توان گفت همان روزهایی بود که اعتراف‌های دروغین از ابطحی و عتریان‌فر پخش شد. می‌توان گفت کوچک‌ترین خبر خوشی از شما به بیرون زندان نمی‌رسید؛ اگر خبری می‌رسید! پیش خودم این‌طور فکر کردم که نخستین بانویی که گرفتار و مجبور به بازگو کردن این‌طور اعتراف‌ها شود هنگامه‌ی شهیدی خواهد بود. تا امروز که خبر مقاومت شما تنها رسانه‌ی موج سبز یعنی همان اینترنت را دوباره به خود آورد که هنوز هم بهانه‌های زیبایی برای مقاومت باقی است!

این‌طور مقاومتی که شما پیش گرفته‌اید، با بیماری‌یِ خطرناکی که شما دارید، مثل مقاومت هیچ‌کس نیست، هیچ‌کس نمی‌تواند برای اهدافِ پاک‌اش این‌طور مایه بگذارد و بها بپردازد. هنگامه‌ خانمِ شهیدی! خود "مردانه‌گی" هم نمی‌توانست مانند شما جلوی ظلم و ستیز بایستد و امروز ظلم و ستم هم جلوی شما سر تعظیم فرود آورد؛ از خجالت! قیافه‌های عبوس و درهم‌شکسته‌ی آن‌هایی که در زندان به شما می‌خندیدند و تهدیدتان می‌کردند حالا دیدنی است. دیدنی است که پس از هفته‌ها که به شما جز دروغ و تهدید و ترعیب هیچ جیز دیگری روا نداشتند، حالا دست خالی مانده‌اند و مات و مبهوت به مردانه‌گی‌یِ زندانه‌ی شما می‌اندیشند اگر اندیشه‌یی از خودشان برای‌شان مانده باشد.

هنگامه‌ی شهیدی را یک روزنامه‌نگار، فعال حقوق بشر، عضو حزب اعتماد ملی و حامی مهدی کروبی در انتخابات می‌شناختم و دیگر هیچ، حتا سن‌اش را هم نمی‌انم! اما امروز فهمیدم علاوه بر همه‌ی این‌هایی که من می‌دانم و از روی اینترنت جست و جوی‌شان کردم چیزهای دیگری هم هست که واجب است بدانم. بیماری افت فشار خون، بیماری قلبی، ابتلا به آنفولانزا در زندان اوین و مصرف چیزی در حدود سی قرص در روز به علت بیماری‌های گوناگون.

به یاد فریبا پژوه، هنگامه‌ی شهیدی و همه‌ی بانو‌های سبز ایرانی که در زندان هستند


هرانا -   آزار عاطفي كودكان ؛بيشترين مورددر خرداد و تیرماه
هرانا - علی سمیع زاده بازداشت شد  
هرانا - وضعیت و عوامل سانسور و فیلترینگ اینترنت در ایران 
هرانا - بازداشت حداقل ۴ تن در مراسم هفتم آبان ماه 
هرانا -  پلیس امنیت از رفع پلمپ جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان خوداری می کند 
نوروز - نامه همسر رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت به دادستان تهران: آيا بايد باور كنيم همسرانمان را گروگان گرفته اند؟
نوروز - خبر آزادی بهزاد نبوی تکذیب شد 
نوروز - مرتضی الویری آزاد شد 

پی‌نوشت: هنگامه شهيدي آزاد شد

آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: