لکه‌های سیاه را از خاکِ ایران پاک خواهیم کرد




آقای جنتی امروز می‌باید زورش را می‌زد تا شاید بتواند کاری کرده باشد، غافل از این که راهی نمانده که بر علیه مردم امتحان نشده باشد. این تعجبی ندارد که تریبون نماز جمعه به دست این‌چنین کسانی بیفتد؛ که تا چند ماه قبل برای کوبیدن آمریکا و اسرائیل و انگلیس پای منبر می‌رفتند اما حالا سخنی به غیر از توهین به ساحتِ پاکِ مردم ایران از حنجره‌شان بیرون نمی‌آید. این تعجب دارد که بالایی‌ها از همین حالا نگرانِ راه‌پیمایی‌یِ روز سیزدهم آبان هستند و همه‌ی امور و کار و بار کشور را رها کرده‌اند و چسبیده‌اند با راه‌پیمایی‌یی که در هر صورت برگزار خواهد شد، یا مثل روز چهلم شهدا با خشونت و سرکوب شدید و یا مثل روز قدس با آرامشِ تقریبی و خشونتِ کم.

این القابی که کسانی مانندِ امام جمعه‌های تهران به مردمِ سبز ایران نسبت داده می‌شود ناشی از عدمِ توانایی در فنِ بیان و دیپلماسی است و تلاشِ آقایان را برای جلوگیری از آرامش و مدنیت نشان می‌دهد. از روزی که حوادثِ پس از کودتا شروع شده، به جز آن اوایل می‌توان گفت در هر مرحله از میزانِ خشونت کم شد تا رسید به روز قدس که به کم‌ترین میزان ممکن رسید و این نشان می‌دهد که هر روز بر تعدادِ مسئولان و مجریانی که به مسالمت‌آمیز بودن و مدنی بودن و آزادی‌خواهانه بودنِ خواسته‌های مردم پی برده‌اند افزوده می‌شود و خیلی‌ها دست از خشونت کشیده‌اند. اما عده‌یی هستند که گویا خوابیدنِ فضای تشنج و خشونت و برقرار شدنِ آرامش به نفع‌شان نیست و دوست دارند درگیری‌ها را دوطرفه ببینند!

مردم سبز ایران، اما تا ابد هم که این ماجراها طول بکشد، به غیر از همین راه -سکوت و آرامش - راهِ دیگری برنخواهند گزید تا بلاخره روزی فرابرسد که تمامِ ایران سبز شود و اتحادِ واقعی میانِ همه‌ی ایرانی‌های دنیا برقرار شود و ذره‌یی از خاکِ ایران لکه‌های سیاه به خود نبیند. لکه‌هایی مانندِ ستم، فقر، فسادِ مالی، فسادِ اخلاقی، فحشا، نقض حقوق زنان، ضایع شدن حقوق کودکان، عدمِ بها دادن به جوانان که با یاری‌یِ مردم سبز ایران پاک خواهند شد.


نوروز - در دیدار موسوی و خاتمی مطرح شد: جامعه بیدار ما راه آزادی را یافته و با زور و فشار از مسیر خود منحرف نخواهد شد
هرانا -  تبدیل حکم تعلیقی مجید اشرف نژاد به حکم تعزیری
هرانا - نتایج اولین دوره‌ی مسابقه‌ی حقوق‌بشر در آیینه‌ی وبلاگ‌ها
هرانا - نامه 20 تن از دانشجویان ستاره دار دانشگاه های سراسری و آزاد سال 88
هرانا -  تعداد مبتلایان به ویروس ایدز در ایران ۷۰ هزار تن برآورد شد
هرانا - دبيرکل سازمان ملل متحد از نقض حقوق بشر در ايران به شدت انتقاد کرد



آزاد باشیم

۱ نظر:

خلیل گفت...

به امید آن روز.

1- لغو اعدام برای 13 آبان فراموش نشود.

2- برای این که بدانید روحانیت به هیج وجه بر علیه انگلیس نبوده که دستپخت آن بود مراجعه کنید به:
1- تشیع علوی و تشیع صفوب دکتر علی شریعتی
2- جریان موقوفه دختر هندی در زمانی که هند تحت نظارت انگلستان بود. پول این موقوفه ساختگی توسط نماینده نظامی انگلیس در بغداد بین روحانیت تقسیم می شد. مراجعه کنید به کتاب های خاطرات یحی دولت آبادی و سیاحت شرق نوشته آقا نجفی قوچانی.
3- اگر روحانیت شعار ضد انگلیسی میدهد برای گول زدن مردم است. چون آنها می دانند که مردم از انگلیس بخاطر بلاهایی که سر این مردم آورده اند متنفرند.