اگر می‌خواهید مثل خاتمی جایزه بگیرید...




اگر می‌خواهید مثل سید محمد خاتمی در میانِ هم‌وطنان‌تان در داخل و خارج مشور محبوب باشید، اگر می‌خواهید برای کشورتان افتخار کسب کنید و برای میهن‌تان و خودتان اعتبار داخلی و بین‌‌المللی کسب کنید، اگر می‌خواهید از اشتباهات‌تان چشم‌پوشی شود و خوبی‌های‌تان به مانند سید محمد خاتمی به یاد مردم بماند، اگر دوست دارید دافع حقوق بش رباشید و نه ناقض آن، لازم نیست که سعی کنید مثل سید محمد خاتمی باشید، بهتر است که سعی کنید مثل کسانی که این‌طور نیستند باشید!

مثلن مثل آقای صفار هرندی ننشینید و برای لاپوشانی کردنِ افتضاح‌های‌تان به این و آن و مردم توهین کنید. وقتی به شما نقدی یا اعتراضی وارد می‌شود برای پوشاندنِ گندهای‌تان مخالفان‌تان را اجنبی و کافر و اسرائیلی و محارب نخوانید. وقتی یک وبلاگ‌نویس بر علیه‌تان مطلبی می‌نویسد آن را دایورت نکنید روی حکومت و عمل آن شخص را اقدام علیه امنیت ملی نخوانید. به شخصیت‌هایی که مردم به هر دلیلی دوست‌شان دارند توهین نکنید. عدم محبوبیت خودتان را با تخریب دیگران جبران نکنید! آزادی را در این نبینید که هرکس در چهارچوب افکار شما فکر کند آدم آزادی است!

سانسور نکنید! اگر هم سانسور کردید نگویید که ما آزادترین کشور دنیا هستیم! بگویید من سانسور کردم! اگر هم نگفتید من سانسور کردم دیگر جلوی تلویزیون ننشینید و بگویید من یک روزنامه را هم نبستم! روزنامه‌ها را نبندید. سایت‌ها را فیلتر نکنید. دروغ نگویید حتا اگر اشتباهی هم مرتکب شده باشید. عقاید را تفتیش نکنید. اگر نمی‌توانید دست کسی را بگیرید لا اقل پای‌اش را هم نگیرید که با سر زمین بخورد! مثل دولت فعلی دروغ‌گو نباشید که دروغ‌گو دشمن خداست! میان این همه گرانی و فقر و بدبختی نگویید که قدرت خرید مردم بالا رفته!

خلاصه این که مثل کسانی که از این دولت حمایت می‌کنند نباشید، کیهان و فارس و ایرنا را نخوانید، ترسو نباشید، دروغ‌گو نباشید و در حفظ منافع کشور و ملت خود کوشا باشید و به جای این که به دردهای مردم برسید به فکر کینه‌توزی‌های شخصی خود نباشید که فقط و فقط خاتمی و موسوی و کروبی را بیندازید زندان. در ضمن اگر نماینده‌ی مجلس شدید بدانید که حتا اگر با تقلب هم نماینده شده‌اید، نماینده‌ی یک ملت هستید!

جایزه‌تان مبارک آقای سید محمد خاتمی! 


نوروز - جایزه "گفتگوی جهانی" نصیب خاتمی و شایگان شد




آزاد باشیم 

هیچ نظری موجود نیست: