پیش لرزه‌های سیزده آبان




امروز دانش‌جویان سبزاندیش و شریف دانش‌گاه صنعتی شریف به صحنه آمدند و به قولی خودشان را برای سیزدهم آبان گرم کردند. امروز باز هم طنین "یا حسین...میرحسین" در فضای دانش‌گاه شریف پیچید. امروز هم‌چنین اعتصاب غذا در مقابل سلف دانش‌گاه برگزار شده که بدون شک به دنبال اعتصاب غذای زندانیان سیاسی از جمله فریبا پژوه است و اعلام هم‌فکری و هم‌دردی با اندیشه‌هایی که جای‌شان در زندان نیست.

هم‌چنین مهدی کروبی، شیخ شجاع و مورد علاقه‌ی مردم اعلام کرد که ساعت ده و نیم صبح سیزدهم آبان در میدان هفتم تیر حاضر خواهد شد و به راه‌‍یمایی‌یِ همراه با سکوت و مسالمت‌آمیز مردم خواهد پیوست. کروبی عزیز علت مقاومت خود را بازگرداندن انقلاب به مسیر اصلی و آن مسیری که بنیان‌گزاران اصلی‌یِ انقلاب آن را خواهان بودند اذعان داشته است. خانواه‌های زندانیان سیاسی نیز در بیانیه‌یی اعلام داشتند که صبح امروز در مقابل مجلس اعتراض خواهند کرد و به نوعی دست یاری به سوی مردم دراز خواهند کرد. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی حمایت قاطع خود را از  زندانیان سیاسی اعلام کرد.

اما مهم‌ترین پیش‌لرزه‌های قبل از سیزدهم آبان آزادی‌یِ هنگامه شهیدی و مرتضی الویری بود که بدون شک برای کاهش خشم مردم انجام شده و هم‌چنین رسیده‌گی‌های به اصطلاح پیاپی در مورد پرونده‌های زندانیان سیاسی. غافل از این که مردم تا آزادی‌یِ آخرین زندانی‌یِ عقیدتی و آخرین اندیشه‌ی زندانی به پا خواهند ایستاد و زندانی شدن به جرم فکر کردن به نوعی دیگر را به هیچ عنوان نخواهند پذیرفت.

یکی دیگر از این پیش‌لرزه‌ها تشکیل یک جنبش خیالی از سوی خبرسازی‌یِ فارس بود که مشخص است اعضای آن را چه کسانی تشکیل داده‌اند و رهبران‌اش چه کمسی هستند. باید به یاد دروغ‌پردازان فارس نیوز آورد که چنین جنبشی مدت‌ها است که به وجود آمده و شما دیر خبردار شده‌ایدو منتهی این‌قدر کوچک و ناچیز هستند که در برابر میلیون‌ها ایرانیپ‌یِ سبزاندیش دیده نمی‌شوند.


تغییر - مهدی کروبی در سالروز ۱۳آبان ساعت ۱۰:۳۰ در میدان هفت تیر
تغییر - میرحسین موسوی:بازداشت‌شدگان، بازجوها را به چالش کشیده‌اند
تغییر - بیانیه مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صانعی به مناسبت ۱۳ آبان

نوروز - وضعیت وخیم فریبا پژوه
هرانا -  هنگامه شهیدی پس از آزادی به بیمارستان منتقل شد  
کمیته گزارشگران حقوق بشر - رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا: "منتظر صفایی فراهانی می‌مانیم"
کمیته گزارشگران حقوق بشر - بي خبري از وضعيت سردبير سحام نيوز پس از 50 روز بازداشت
کمیته گزارشگران حقوق بشر - احضار پریسا کاکایی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر به دادگاه



آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: