پنج ماه گروگان گیری





پنج ماه است که درهای اوین ساعت به ساعت و دقیقه به دقیقه در حال باز و بسته شدن است. یک نفر آزاد می‌شود و چند نفر بازداشت می‌شوند. پنج ماه از کودتای خونین خردادماه گذشته و هنوز راهی به غیر از ناجوانمردی و گروگان گرفتن برای کودتاچیان باقی نمانده. این مبارزه نابرابر است. روی یک ترازو کودتاچیان سنگین ترند! ترازویی که خشونت و تقض حقوق بشر و جنایت و بازداشت و زندان و ناجوانمردی را وزن می‌کند. روی ترازوی دیگر اما کودتا بی وزن است! آن ترازویی که آزادی و آرامش و دوستی و هم‌دلی و خوبی و پاکی و رعایت حقوق.

پنج ماه است که برترین و لایق‌ترین مردان سیاسی ایران در بازداشت هستند. در زندان هستند. حقوق‌شان رعایت نمی‌شود. وکیل ندارند. به وکلای‌شان اختیار داده نمی شود. گرفتار کینه‌توزی‌های عده‌یی شده‌اند که کتک زدن مردم بی‌دفاع برای‌شان حکم دفاع از آرمان‌شان را دارد. اسیر اندیشه‌های کسانی شده‌اند که مخالفت با خواسته های مردم را دفاع از انقلاب می‌دانند!






پنج ماه گروگان‌گیری و تهدید کردن کوچک‌ترین خدشه‌یی بر پکر عظیم جنبش سبز ایجاد نکرده و اگر این رفتارها تا پنج قرن دیگر هم ادامه پیدا کند آسیبی هرچند کوچک بر این جنبش مدنی و مردمی و خودجوش وارد نخواهد کرد. مردم هربار در شرایطی با آرامش به میان خشونت زدند که بزن بهادرها با چماق و گازشان پذیرایی کردند و جز خشونت واکنشی نشان ندادند. مردم در هر شرایطی و در اوج لجن‌پراکنی‌های فارس و کیهان دست از حمایت زندانیان سیاسی نکشیدند و هربار به حمایت جوانمردانه‌شان افزودند.


در این مدت کودتا خیلی تلاش کرد تا یک کودتای فکری هم به کودتای خونین‌ا اضافه کند اما هرچه کرد جز نتیجه‌ی بالعکس چیزی نصیب‌اش نشد. اعتراف گرفت و ذلیل شد. هرچه بیش‌تر بازداشت کرد جوانه‌های سبز بیش‌تر شدند. هرچه بیش‌تر کشت مردم جان بر کف‌تر شدند. هرچه سعی بر حقیر کردن موسوی و کروبی کرد در پیش چشم مردم عزیزتر شدند. هرچه بازداشت کرد آزادی‌خوای در سر مردم بیش‌تر جای گرفت و خلاصه که دیگر چیزی به جر یک مشت سرباز اسلجه به دست که ازسر اجبار و ترس و شاید هم گرسنه‌گی در خیابان می‌ایستند و یک مشت شعبان بی‌مخ و چند شبه فرهنگی چیزی از کودتاچیان باقی نمانده. مجلس هم البته در این میان نقشی بر عهده ندارد!





تغییر - سیدمحمد خاتمی: سئوال مردم در مورد نتیجه انتخابات با انکار و سرکوب از بین نمی‌رود


تغییر - دیدار مهدی کروبی با اعضای فراکسیون خط امام; گروهی دوست دارند تا با ایجاد بهانه‌ای به برخورد شدید دست بزنند
هرانا - شیرکو معارفی در یک قدمی اعدام؛ «درخواست برای اعاده دادرسی»
نوروز -نامه پرستو سرمدی به همسر دربندش حسین نورانی نژاد؛ در آغاز سومین ماه حضور او در سلول انفرادی : یوسف می خوانم تا سرزمينمان سبز شود و تو بيايي
نوروز -پیام عرب سرخی از زندان اوین: تا آخر پای اعتقاداتم ایستاده ام
نوروز -بهمن احمدی امویی دوباره به سلول انفرادی منتقل شد
نوروز - قاضی 3بار حکم آزادی زیدآبادی را به زندان فرستاده است!
نوروز -نامه خانواده های زندانیان سیاسی به دادستان تهران در باره وضع نامناسب بند 350 اوین



آزاد باشیم

هیچ نظری موجود نیست: