شانزده آذر؛ روز حماسه‌ی آرامش

خیلی‌ها خیلی وقت است که سعی می‌کنند تا ارامش جنبش عظیم سبز را برهم بزنند. جمعیت کوچک آشوب‌طلبِ زوردوست، خیلی کوشیده تا از قدرت جنبش بزرگ مردمی و غیر مادی مردم ایران، که بیش‌ترین بخش‌‌اش از اسلحه‌گریزی و خشونت‌پرهیزی تأمین می‌شود بکاهد، اما زهی خیال باطل!





شانزده آذر نزدیک است و زمینه‌سازی‌های نابخردانه‌ی جناح اقتدارگرا برای ایجاد زمینه‌ی خشونت در روان پاک مردم مظلوم ایران هر روز شکل زشت‌تری به خود می‌گیرد. بازداشت گسترده‌ی دانش‌جویان غیرت‌مند ایرانی، احکام ناجوانمردانه برای فعالان حقوق بشر و آزادی، توهین به شخصیت‌های سیاسی-مردمی و تلاش در تحقیر کردن‌شان پیش روی نزدیکان‌شان و مردم، ترعیب و تهدیدهای پیاپی و بسیاری اعمال ضد انسانی و ضد ایرانی‌یِ دیگر از جله اقداماتی است که دشمنان مردم ایران در انجام‌شان هیچ‌گوه کوتاهی و ملاطفتی به کار نبرده‌اند.

اما مرم ایران امتحان پس داده‌اند و این جمله را اثبات کرده‌اند که "کارآزموده را آزمودن،‌خطا است!" مردم ایران در مقابل تقلب کبیر آرامش خود را حفظ کردند. در برابر سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین نوع خشونت هم. در برابر هفتاد و دو شهید اعتراضی به جز با آرامش و دوری از خشونت از خود نشان ندادند. در برابر کهریزک آرامش بود که جنایت‌کاران را رسوا کرد. آرامش!

باز هم حماسه‌یی در آستانه‌ی وقوع است و این بار هم مردم ایران پیروز خواهند شد، چون آرامش برترین و دیکتاتورکش‌ترین سلاحی است که مردم مظلوم ایران با خود به خیابان‌های تهران می‌آورند. شانزده آذر روز برتری صلح بر جنگ، صدا بر اسلحه، عشق بر نفرت، پیشاپیش بر همه‌ی دانش‌جویان دلاور، اندیشمند، حق‌طلب، مردم‌دوست، باغیرت و سبز ایرانی صدهزاران بار مبارک‌باد!

هیچ نظری موجود نیست: