موسوی، کروبی و تاج‌زاده؛ این جنبش سبز است که می‌تازد!

http://lh5.ggpht.com/_UHqR90IkMTE/Smd7vbhMFWI/AAAAAAAAAEc/CHhUoE3SWV0/M.+Tajzadeh.jpg

تصمیم قاطع مردم برای شرکت در راه‌پیمایی روز 22 بهمن ماه و عدم توجه به تهدیدات و ترعیب‌های سرانِ مخالف مردم، نیروی عجیبی به افراد شاخص جنبش سبز بخشیده است و این در سخن‌رانی‌ها، بیانیه‌ها، مصاحبه‌ها و حتا در جلسه‌ی دادگاه مصطفی تاج‌زاده به چشم می‌خورد. موسوی در سخن‌رانی‌اش و کروبی در مصاحبه‌اش قاطعانه و به دور از هرگونه نشانه‌یی از سازش مردم را به حضور گسترده در 22 بهمن دعوت کرده‌اند و تاج‌زاده هم شجاعانه  به خواست ملت ایران احترام گذاشت و باز هم در دادگاهی که استقلال ندارد از خودش دفاع نکرد.

میرحسین موسوی در دیدار با دانش‌جویان باز هم بر مواضع خود تأکید کرد و از همه‌ی مردم دعوت کرد تا در تظاهرات اعتراضی 22 بهمن شرکت کنند و نشان داد که شایعه‌های سازش توطئه‌یی از سوی مخالفان‌اش است. میرحسین موسوی مثل همیشه با سخنانی سرشار از آرامش و امید، دل‌گرمی‌هایی را که معمولن قبل از هر تظاهرات و تجمع مهم و سرنوشت‌سازی به مردم سبز ایران می‌دهد را به مردم می‌دهد و این‌بار بیش از بارهای قبلی! "با روحیه جمع بودن اما ضمن حفظ هویت باید در اینگونه حرکت ها حضور داشته باشیم/اهانت به مردم و اهانت به آزادی اندیشه ارتباطی به اسلام ندارد". این سخنان نشان از تأکید اساسی میرحسین موسوی بر مواضع خود و اصرار بر تفکیک علت حضور سبزها دارد.

شیخ مهدی کروبی نیز با صلابتی بیش از پیش در مصاحبه‌اش خواستار حضور حد اکثری مردم شد و هرگونه سازش را رد کرد. کروبی از همین حالا مسیر خودش را کنار مردم اعلام کرد تا کسی فکر این را هم نکند که بتواند لجن‌پراکنی کند و دم از کوتاه آمدن کروبی بزند.

نتیجه این که این جنبش سبز ایران است که می‌تازد ستم‌کاران هرلحظه وضعیت مشوش‌تر و آشفته‌تری از قبل دارند. تهدیدهایی که البته توخالی هم نیست و کسی هم انتظاری جز خشونت از این دولت ندارد، اما هیچ چیزی باعث کم‌رنگ‌تر شدن این حضور میلیونی نخواهد شد. حالا چه اینترنت باشد و نباشد، چه اس ام اس باشد و نباشد.

هیچ نظری موجود نیست: