بسیجی واقعی...همت بود و باکری

چرا این شعار پیش کشیده شد؟



برادران باکری، شهید محمد ابراهیم همت و بسیاری دیگر از شهدای انقلاب و جنگ ایران، این روزها ارزش‌های‌شان برای من و امثال من بیش‌تر روشن شد. این که این بزرگ‌واران برای وطن و حفظ استقلال آن جنگیدند، این که این‌ها مردان شجاعی بودند و این که این‌ها جان‌شان را کف دست گرفتند به ارزش‌های این مردان روزگار می‌افزاید. اما به نظر من چیزی که این مقام و منزلت را به این انسان‌ها داده این‌ها نیست. این ارزش و منزلت از نظر من از دو جهت می‌تواند باشد که بعد از این همه سال ذره‌یی از ارزش‌شان کم نشده و حتا معترضین انتخابات را به این واداشته که به یادآوری نام این بزرگان بعضی‌ها را به خودشان بیاورند. نخست این که به خاطر خدا جنگیدند و دوم این که به خاطر مردم جنگیدند و به خاطر باورهای پاک‌شان.




شهید همت‌ها و شهید باکری‌ها از خانواده‌شان دور شدند تا دیگر اعضای هیچ خانواده‌یی از هم دور نشوند. فرزندشان را ترک کردند تا دیگر هیچ پدری مجبور به دوری از فرزندش نباشد. با پدر و مادرشان به اجبار خداحافظی کردند تا هیچ فرزندی با پدر و مادرش به اجبار خداحافظی نکتد. خیلی‌های‌شان مثل برادران باکری حتا جنازه‌شان هم به وطن باز نگشت تا دیگر هیچ‌کس به دور از خانه و کاشانه‌اش نباشد.


حالا چرا این همه از مردم، دل‌شان هوای بسیجی‌ها و سپاهی‌های همان زمان را کرده چیز عجیبی نیست. نماد علت این اعتراضات مشخص است و همه او را می‌شناسند. کسی که به مردم اجازه نداد برای اعتراضات مدنی و حقوقی‌شان بیرون بیایند. کسی که گفت: «ما با هرگونه تجمعی برخورد می‌کنیم.» یعنی این تجمع می‌خواهد مسالمت‌آمیز باشد یا نباشد. آرام باشد یا نباشد. تجمع‌کننده‌گان ایرانی باشند یا نباشند. صادق محصولی، وزیر کشور محمود احمدی‌نژاد است که ضعیف‌ترین رای اعتماد مجلس برای یک وزیر را در تاریخ ایران آورده.






آزاد باشیم

۶ نظر:

يك صداي بي‌صدا گفت...

سلام

از كجا معلوم كه اگر باكري‌ها و همت‌ها زنده بودند در كنار ما مي‌ايستادند؟ من بر اين باور نيستم كه «بسيجي خوب، بسيجي مرده است» اما «چرب و شيرين» دنيا هر كسي را عوض مي‌كند...

Mehdi گفت...

باکری و همت باکری می ماندند به این دلیل که هنوز هم امثال ایشان در آن مرز و بوم وجود دارند. این نوبسیجیهای جبهه ندیده هستند که به مردم پشت می کنند.

ناشناس گفت...

چه بر سر خانواده ( باکری ) آمد؟

دوستانی که می خواهند بدانند از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی! چه بر سر خانواده ( باکری ) آمد؟ به لینک زیر نگاه کنند:

http://asghar-joudi.com/2011/05/05/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%AF%DA%98%D8%AE%DB%8C%D9%85-%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%AF/#respond

ناشناس گفت...

کروبی در نمایشگاه / شعار: بسیجی واقعی ؛ همت بود و باکری

http://sigarchi.net/blog/?p=3542

ناشناس گفت...

آبروی رشادت ها ؛ همت ها ، باکری ها

http://sigarchi.net/blog/?p=6071

ناشناس گفت...

عکسی از زنده یاد مهندس مهدی باکری

عکسی از زنده یاد مهندس مهدی باکری که اگر زنده می ماند به دست نظام مقدس جمهوری اسلامی! و کارگزاران دلسوز آن! ( مانند جناب آقای صادق محصولی ) صدها بار قصابی و سلاخی می شد.

http://sigarchi.net/blog/wp-content/uploads/2010/09/Bakeri-Mahdi.jpg