اعترافات هرچه بزرگ‌تر، رد کردن‌اش آسان‌تر

از روزی که سعید حجاریان، روی ویلچرش! به زندان منتقل شد و سپس هم به گفته‌ی دخترش به جایی شبیه به پلیسِ راه منتقل شد، به جز اخباری مبنی بر تنگی‌یِ نفس، وضعیت نامناسبِ جسمی و روحی، محلِ نگه‌داری‌یِ نا مناسب و انواعِ شرایطى سخت و طاقت‌فرسا که برای یک معلولِ جسمی و گفتاری بسیار بسیار بسیار سخت‌تر از یک انسانِ سالم است. نقضِ پیاپیِ حقوقِ زندانیان در زندان، خبری است که نیازی به بیست میلیون دلار ندارد تا افشا شود. با نگاهی رسانه‌یی، و با یک گفت و گو با خانواده‌ی زندانیانی که به عزیزان‌شان دیدار کرده‌اند و با نگاهی به کسانی که پس از دو ماههنوز از پاره‌های تن‌شان بی‌خبرند، می‌توان به ساده‌گی آن را درک کرد.


وقتی که می‌بینی این انسان‌ها پس از دو ماه از زندانِ زجرآوری که حق‌شان نیست خلاص شده‌اند، به جز حسِ خوش‌حال چیزی برای‌شان نداری. حتا دیگر فرصت نمی‌کنی که به اعترافاتِ تخیلی‌یِ وکیل تحمیلی گوش کنی که چه خزعبلاتی تفت می‌دهد. من که دیگر هیچ علاقه‌یی به دنبال کردنِ اخبارِ این نمایش ندارم. و آن را توهین به ساحتِ مردمِ ایران می‌دانم و به شوخی گرفتنِ فهم و درکِ مردم.


باز خدا پدرِ آن کسی را بیامرزد که اعترافاتِ محمدعلی‌یِ ابطحی را نوشته بود. اعترافاتی که سعیدِ حجاریان خواند را آدم خجالت می‌کشد نقدش کند! خب حالا گیریم که جبهه‌ی مشارکت را هم منحل کردید. مگر مردم همه‌شان عضوِ جبهه مشارکت هستند؟ این همه نوهین به ساحتِ مقدسِ مردم را باید روزی جواب داده شود، پاسخی باقی بگذارید آخر. مردم را فریب‌خورده معرفی می‌کنیداز آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فیس‌بوک، تویتر، جبهه مشارکت، مجمعِ روحانیون مبارز، ... مگر مردم مثلِ شما نوکران دست به سینه‌اند؟ فریب‌خورد‌یی وجود ندارد. نه آن‌ها مردم را فریب دادند نه شما توانایی‌اش را دارید که مردم را فریب بدهید.


این زندانیان، به صورت غیر قانونی بازداشت شده‌اند، وکیل نداشته‌اند، امکان ارتباط با فضای خارج را نداشته‌اند، شرایطِ ملاقات با خانواده‌های‌شان محدود بوده و با حضورِ افرادِ غریبه و غیرِ محرم و هیچ‌کدام از اعترافاتی که از زبان‌شان می‌خوانید برای مردمِ با شعور، با فرهنگ، آگاه و انسان‌دوستز ایران قابل قبول نیست و شما تا ابد در حسرت این خواهید ماند که بارِ دیگر بتوانید مردم را بفریبید و یا با این‌گونه فشارهای روحی بتوانید مردم را از طلبِ حق نا امید و یا حتا کم‌امید کنید


سحام - حضور قوچانی و جلایی پور در دادگاه علی رغم صدور حکم آزادی
سحام - حجاریان از حزب مشارکت استعفا داد
گویا - مکان ارجاع پرونده قضايی ايران به شورای امنيت در گفتگو با عبدالکريم لاهیجی
گویا - آيت‌الله بيات زنجانی، يکی از مراجع تقليد: بايد از توهين‌هايی که به ملت ايران شد عذرخواهی شود
گویا - بيانيه خانواده زندانيان سياسی در واکنش به پخش چهارم اپيزود سلسله نمايش های عوا




آزاد باشیم

۱ نظر:

ناشناس گفت...

آيا بهتر نيست جواب تجاوز با شيشه نوشابه را با شيشه نوشابه کوکتل مولوتفي بدهيم؟ بانک ها و مراکز دولتي را تنبيه کنيم شايد ککي از آقايان گزيده شود! بالاخره بايد کسي اين بي ناموس هاي پست را قصاص کند؟ ما مي خواهيم اين حد ها در سرزمين اسلام جاري شود!