ملت، هم‌چنان در صحنه! - پاداش این همه خشونت چیست؟

داستان ترحم علی (ع) به عمروعاص را همه‌ شنیده‌ایم. برای یادآوری:
عمروعاص، وزیر حیله‌گر معاویه بود که تمامی‌ی نقشه‌های معاویه را بر علیه امیر مومنان طراحی می‌کرد. قصد ندارم بگردم دنبال این که امروز عمروعاص چه کسی است. حرف‌ام این است که حضرت علی (ع) زمانی که عمروعاص را در صحرا پیدا کرد و در یک قدمی‌یِ گرفتن جان او بود، به او رحم کرد چون اسلحه نداشت و دست‌خالی بود.




آرامشِ امروز تهران! به لطف نیروهای امنیتی!



معترضان امروز علاوه بر این که خودشان به دنبال حق هستند و هیچ ربطی به عمروعاص و معاویه ندارند، دست‌خالی و بی اسلحه هم هستند. بعد از پنجاه روز خشونت، باز هم خشونت نمی‌کنند و نهایت خشونت‌شان این است که الله اکبر را بلندتر از قبل فریاد می‌زنند! که البته آقای سید احمد خاتمی در بیانیه‌یی منحصر به فرد، که معلوم نیست جوازش را از کجا آورده بیان کردن نام خدا را برای معترضان ممنوع اعلام کرد! در ضمن هرگونه ارتباط با آقای روح‌الله خمینی را نیز منع کرد! چه کسی به ایشان اجازه‌ی چنین بیاناتی داده، در الله اکبرهای بعدی از خدا می‌خواهیم که این را بر ما روشن کند.


اما بحث اصلی این است که به این کتک‌زن‌ها! چه می‌رسد از این همه خشونت؟ آیا این را وظیف می‌دانند؟ آیا این را به اجبار اجرا می‌کنند؟ برای پول و ماشین و خانه و قول‌ها و وعده‌های مالی آدم‌های بی‌گناه و سلاح را می‌زنند؟ آیا وظیفه‌ی نیوری انتظامی، چیزی به غیر از ایجاد امنیت و آرامش است؟ اگر این‌طور است، پس چرا عده‌یی که هیچ لباس رسمی و سازمانی به تن ندارند و حداقل در ظاهر، لباس‌شخصی به نظر می‌رسند، جلوی چشم نیروی انتظامی، به روی دختران و زن‌ها باطوم می‌کشند، در میان جمعیتی که صدها پیر و بیمار و کودک و ضعیف، در میان آن‌ها هستند، گاز اشک‌آور و انواع تیرهای پلاستیکی و ساچمه‌یی و رنگی و البته واقعی شلیک می‌کنند و آن‌ها فقط تماشا می‌کنند؟



امروز باز هم ملت شریف و بزگ ایران، به دنبال آزادی از ونک تا ولیعصر گشتند و به جای‌اش باطوم و اشک‌آور پیدا کردند! مهدی‌یِ کروبی با حضور ناگهانی و از پیش اعلام نشده، در میان مردم، واقعیتِ خودجوش بودن این تجمعات را صحه گذاشت و هزاران بار دیگ ارزش خود را پیش آحاد مردم و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی بالا برد.





موج سبز آزادی - کروبی امروز در صف معترضان بود؛ کروبی: فردا بیانیه می‌دهم. (این خبر، جلز و ولز شدید خبرگزاری‌یِ فارس را در بر داشت!)

موج سبز ازادی - تظاهرات چندین هزار نفر در نقاط مختلف تهران

گویا - گزارش یک وبلاگنویس از تظاهرات امروز





چند ویدئو از امروز









آزاد باشیم

۱ نظر:

يك صداي بي‌صدا گفت...

خيلي خيلي خيلي ممنون از ويدئوها...دستت درد نكنه