بی‌قانونی به حد تأسف‌باری رسیده است؛بازداشت بهشتی و الویری

اگر همین روزها از در خانه‌تان بیرون آمدید و دیدید جلوی درب خانه‌ چند میله‌ی عمودی نصب شده و یک نفر نگه‌بان هم روی پله‌ی جلوی در نشسته شگفت‌زده نشوید و پیِ این نگردید که چه جرمی مرتکب شده‌اید و چرا در خانه حب شده‌اید. با کمی تأمل در احوالات زندان‌های ایران می‌توانید پاسخ هر دو سوال را بیابید و البته درک کنید. پاسخ دوم این که زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها و از آن جاهایی که حجاریان را نگه می‌دارند و اتاق‌های کامپیوتر و اینترنت‌دار اوین و خانه‌های سازمانی و قرارگاه‌ها همه پر شده‌اند و پاسخ نخست این که شما هیچ جرمی مرتکب نشده‌اید و تنها جرم‌تان هم همین است. اگر شما با چماق به جانِ معترضان می‌افتادید یا اگر از آن موتورهای پرشی که صدای‌اش ضحله‌ی بچه‌ها را آب می‌کند داشنید و چندین نفر را می‌ترساندید و از همین قبیل فعالیت‌های ضد انسانی، حالا آزادانه زنده‌گی می‌کردید و نان‌تان توی روغن نبود آن هم روغنِ لادن نه روغنِ کوپنی!

بازداشت‌های تأسف‌بارِ کسانی که امید را در دل مردم زنده کردند هر روز ادامه دارد چه با حکم و چه بی حکم. چه در خانه و محل کار و چه در خیابان با کتک زدن. دکتر بهشتی که بازداشت شد دل‌ام خیلی برای‌اش سوخت. ولی بعد از کمی فکر مردن دیدم که دکتر بهشتی اگز دل‌اش از این جور دل‌سوزی‌ها می‌خواست که این طور مردانه مبارزه نمی‌کرد و بدنِ بادیگارد و چماق به دست داخل یک دفتر نمی‌نشست و دنبال حق و حقوق دیگرتن نمی‌رفت. حس کردم که چه‌قدر قابل ترحم هستند آن بی‌چاره‌هایی که نمی‌توانند ذره‌یی از دوست داشته شدن توسط مردم را حس کنند و چه‌قدر چندش‌آور است که برای جبران کمبودِ محبت از طرف مردم اشخاص مورد علاقه‌ی مردم را بازداشت می‌کنند، کمیته‌های پی‌گیری حقوق مردم را غارت می‌کنند و ...

دکتر بهشتی به علت فعالیت‌های مردمی برای به دست آوردن اطلاعاتِ بازداشت‌شده‌گان و مرتضی الویری برای پی‌گیری‌هایِ خودش و هم‌راهان‌اش در احقاق حقوق از دست رفته‌ی مردم. هر دو بازداشت که نه منعِ از فعالیت شدند! چرا که بازداشت را فقط باید برای مجرم و حداقل متهم به کار برد.



هرانا - بنیاد حفظ و نشر آثار بهشتی پلمپ شد
هرانا - تداوم بازداشت فریبا پژوه در سلول انفرادی
هرانا - گزارشاتی کوتاه از بند 209
هرانا - احضار 15 دانشجوی دانشگاه کاشان به كميته انضباطی
هرانا - حامد یازرلو به سه سال زندان محکوم شد
هرانا - متن حکم محکومیت سید هاشم خواستار، فعال صنفی
هرانا - مشاهدات یکی از بازداشت شده‌گان از زندان اوین و چه‌گونه‌گی جان باختن امیر جوادی‌فر
هرانا - علیرضا بهشتی بازداشت شد
هرانا - انجمن دفاع از حقوق زندانيان هم پلمپ شد
آینده - لازمه زدن اتهام انقلاب مخملی،استبدادی دانستن نظام است
قطره - بیانیه دوازدهم میرحسین موسوی




آزاد باشیم

۲ نظر:

صدای معلم گفت...

سلام
این دفعه ی دومه بهت سر می زنم. دفعه ی قبل متاسفانه قسمت نظرات رو پیدا نکردم ولی این دفعه چرا. آخه از قدیم گفتن جوینده یابنده است!
از آشنایی با شما خرسندم و با افتخار شما رو لینک می دم.

آمد گفت...

مگهقانونی هم داشتند که تازه به بی قانونی رسیدند