موسوی و کروبی؛ چنین است آئینِ جان بر کفی



نامه‌ی مهی کروبی یه اکبر هاشمی‌یِ رفسنجانی پر از نکاتى است که سنرِ مردودیتِ اکبرِ هاشمی‌ را در امتحانِ مردم‌داری و جان‌سپاری برای مردم تأیید می‌کند. کروبی تاخته و خوب تاخته و هیچ چیز را از قلم نینداخته از تمجیدِ آیت‌الله دستغیب و اعتراض به جفا در حقِ قانونی‌یِ ایشان گرفته تا یادآوری‌ی به هاشمی که زمانی از کسی نمی‌ترسیده. نامه‌ی کروبی نشان از این ارد که وی نه تنها یک گام هم از مواضعِ مردم و خود عقب نگذاشته بلکه با سرعتی بی‌نظیر در حالِ تاختن و جلو رفتن است.



میرحسین موسوی در بیانیه‌ی سیزدهم‌اش دو چیز را نشان داد. یکی این که هم‌چنان بر خواستِ مردم استوار است و به دنبال آن‌چه است که مردم می‌خواهند. میرحسینِ موسوی با ادب و نزاکتِ خو پاسخِ همه‌ی بی‌احترامی‌های کیهان‌صفتانه را می‌دهد و این نمکی است بر زخم‌های کاری‌یی که مردم بر زورگویان وار کرده‌اند. موسوی همواره بر دوری از خشونت تأکید می‌کند بر آرامش تأکی می‌کند و بر رسیده‌گی به خواسته‌های مردم. موسوی تا به حال به هیچ‌کس اهانت نکرده و در سخت‌ترین شرایُ متانت و ادب خود را حفظ کرده است و این آرزو که با بد‌دهان‌ها دهان به دهان شود را بر دلِ بی ادبان گذاشته است!

نامه‌ها و بیانیه‌های موسوی و کروبی در بحرانی‌ترین لحظات بدجوری سر زیرِ برف کردن‌ها را زیرِ سوال می‌برد و امید را در دل‌ها زنده نگه می‌دارد. این همه تهدید و ترعیب و تخریب و این ایستاده‌گی و دلاوری چیزی را به جز جان بر کفی و مردانه‌گی نیست. کروبی ترس را در خودش کشته و این به کشتارِ دسته‌جمعی‌یِ وحشت و رعب در دلِ مردم بسیار کمک کرده و خواهد کرد.موسوی بذرِ آرامش را در دل‌های مردم کاشته و این بذر خیلی زود به جوانه و ساقه تبدیل شده. شاید اگر کسانِ ذیگری جایِ کروبی و موسوی بودند و این‌طور خود را به مردم نزدیک نمی‌کردند، حالا مردم این‌طور آرامش نداشتند و خشونت دوطرف می‌شد اما این خشونت یک‌طفه باقی ماند و تا ابد هم باقی خواهد ماند.


موج سبز آزادی - مهدی کروبی در نامه‏ای دیگر به هاشمی رفسنجانی: ممتازترين نهاد نظارتی در نظام جمهوری اسلامی به نهادی بی‏اثر تبديل شده‏است
موج سبز آزادی - بیانیه شماره 13 میرحسین موسوی منتشر شد: میرحسین موسوی: خشونت چاره‏ساز نیست
هرانا - وضعیت بد جسمی هنگامه شهیدی در زندان اوین
هرانا دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید حبیبی برگزار شد
هرانا - بازداشت یک وبلاگ نویس
هرانا - محکومیت یکی از متهمان حوادث اخیر
هرانا - دستگیری تعدادی از دانشجویان توسط گارد ضد شورش
هرانا - استمداد والدین یك جوان دستگیر شده پس از ده سال بی خبری!
هرانا - نوجوانی دیگر در آستانه اعدام





آزاد باشیم

۱ نظر:

يك صداي بي‌صدا گفت...

سلام

افسوس مي خورم بر حال و روزگار كساني كه بر اين باورند كه مي توان آزادي را «فيل تر» كرد...
در هر صورت لينك جديد را به وبلاگم اضافه كردم