شانزده آذر، روز پیروزی دانش بر خرافات مبارک!





 فردا شانزدهم آذر است. فردا روز دانش‌جوست. فردا می‌بایست بهترین روز هر دانش‌جوی ایرانی باشد. فردا می‌بایست دانش‌جوی ایرانی بیش از هر زمانی احساس شادی و آرامش کند. شانزده آذر روز دانش‌جو است. اما فکر این که دانش‌جویان ایرانی حالا در گوشه‌گوشه‌ی خاک ایران پشت میله‌های زندان هستند نه سر کلاس درس، فکر این که فردا کدام باتوم به کدام سر برخورد خواهد کرد و فکر این که فردا چند دانش‌جوی دیگر به بزرگ‌ترین زندان دانش‌جویان تاریخ برده می‌شوند...

نه! خبری از ترس نیست. خبری از تغییر استراتِی نیست. جنبش سبز مردم ایران تا ابد همان که بود و همین که هست باقی خواهد ماند. جنبش سبز یعنی آرامش انسانی، محبت انسانی، اعتراض انسانی، فریاد انسانی، سکوت انسانی، جنبش سبز یعنی انسان! فردا همان فرصتی که برای خیلی‌ها فراهم شد و برخی از آن استفاده کردند و برخی نه، برای کسانی که اسم‌شان پاسداران خاک ایران است فراهم است تا به دست مردم و دانش‌جویان گل‌باران شوند. فردا فرصت سبز شدن فراهم است برای هرکس که بخواهد.

مراسم آرام و مسالمت‌جویانه شانزده آذر، روز بزرگ دانش‌جویان ایران و اتحاد مردم و دانش‌جویان، امشب با طنین دل‌نشین "الله اکبر" آغاز می‌شود و باشد که فردا با آرامش و بدون ریخته شدن یک قره خون و بر زمین افتادن یک نفر و بازداشت شدن یک ایرانی‌ پایان یابد و با امید به این که سربازان ایران در کنار مردم‌شان و شانه به شانه مردم بر علیه ستم به ایران و ایرانی بایستند.



آزاد باشیم

۱ نظر:

خلیل گفت...

به امید حرکت های بهتر و قوی تر دانشجویان و مردم.