ساختارهای مردمی، که شکسته شد!




گویا تنها سلاح پای منبری های این روزها شده ساختارهایی که شکسته شد! البته بد نیست آن آقایی که متن را برای‌اش می‌نویسند و او هم با داد و فریاد می‌خواند بداند که ساختارهای مردم شکسته شد که ساختارهای شما هم شکسته شد! شمایی که صورت‌ات را سرخ و زرد می‌کنی و داد و فریاد به راه می‌اندازی و در جو الله اکبرهایی که سربازان از قبل تمرین کرده‌اند قرار می‌گیربی، نمی‌دانی که آزاد فکر کردن یعنی چه! نمی دانی که برابری چه نعمت زیبایی است، نمی دانی با عشق و علاقه و از ته دل و نه از روز اجبار چیزی را پذیرفتن چه معنایی دارد! پس داد نزن.

مردم همه‌ی دنیا برای خو ساختاری دارند و هیچ مردمی در دنیا وجود ندارند که بگویند دولت ما و حکومت ما بی‌نقص ات، زیرا فقط خداست که بی‌نقص حکومت می‌کند. اما رابطه‌ها انسانی است. خشونت‌ها انسانی است. به زندان کردن‌ها انسانی است. دادگاه‌ها انسانی است. حکم ها تا حدودی انسانی است. همه‌ی این رفتارهای انسانی هم سراسر ایراد است. اما ساختار مردم شکسته نمی‌‌شود. البته منظور از مردم دنیا کره شمالی و امثال‌اش نیست!

مردم ایران حالا این مبارزه که آغاز کرده‌اند دیگر با انسان‌ها نیست! به صفت‌های غیر انسانی است که به یک سری انسان تزریق شده! با چه سرنگی و توسط چه کسی ممکن نیست. مردم قصد ندارند کسی را پیدا کنند و کتک‌اش بزنند، بلکه هنوز و همیشه و تا ابد به دنبال کشتن و نابود کردن صفات زشت و غیر انسانی هستند. طبیعی است که در این راه اگر به مردم بی‌حرمتی شود، ساختار رفتاری با مردم شکسته شود و به مردم اهانت شود آن عکس‌العملی که مردم نشان می‌دهند پرتاب گل نخواهد بود!


سه هفته گذشت: علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی هنوز معلوم نیست کجا هستند.




آزاد باشیم 

۱ نظر:

مانی ب گفت...

سلام
آدرس ۴دیواری که سابقا در بلاگ گردان شما بود مدتی است که مسدود شده است. آدرس جدید این است:
http://4divari-mani.blogspot.com/
اگر هنوز لینک ۴دیواری در لیست شما هست٬ لطفا آدرس را تصحیح کنید.
روز بخیر