تیزهوشی کروبی، موسوی و خاتمی را درک کنیم!




اعتراض به کروبی و موسوی و خاتمی درست نیست. فرض که دولت را به رسمیت شناخته باشند، فرض که برای حفظ امنیت جانی و کم شدن فشارها و باز شدن دست‌شان در فعالیت‌های سیاسی حرفی بر خلاف میل ما زدند. مگر وقتی در تظاهرات خیابانی جنبش سبز گفت جمهوری ایرانی، آن‌ها به جنبش سبز خرده گرفتند که حالا چون آن‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی ما به آن‌ها خرده بگیریم. از ابتدای جنبش سبز تا به حال هیچ‌یک از این عزیزان و یاوران ملت ایران بر حرکات مردم اعتراض نکردند و در همه حال در کنار مردم بودند. حالا ما هم نباید در این شرایط حساس که اتفاقن چنین تیزهوشی‌هایی را می‌طلب از آن‌ها د آن‌ها را حتا یک قدم فاصله بگیریم.




فرض که دولت کودتای دیکتاتور را به رسمیت شناخته باشند، بر حرف خود که تقلب عظیمی در انتخابات رخ داده که پایدارند. فرض که این کودتا را از این پس دولت بنامند، حرف خود که تجاوز شده و شکنجه شده را که پس نگرفتند، زندانی شدن را که محکوم می‌دانند، مردم را که مظلوم می‌دانند، دیکتاتوری را که محکوم می‌دانند و این دولت را هم که دیکتاتور می‌دانند.





رهبران‌ ما هرچه ما خواستیم گفتند، اما ما هرآنچه که آن‌ها خواستند نکردیم! این حقیقت محض است، از حالا هم، سبزهای واقعی و متمدن، مانند قبل و به پاس دلاوری‌ها و مردم‌داری‌های این عزیزان، آن‌ها را تنها نخواهند گذاشت و تا آخرین نفس در کنار این آزادمردان به مبارزه علیه ظلم و جور در حق همه‌ی ملت ایران ادامه خواهند داد.



آزاد باشیم

۴ نظر:

ناشناس گفت...

جنبش راه سبز (جرس): مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی درباره سخنان امروز دبیرکل اعتماد ملی توضیحاتی ارائه داد. وی در گفتگو با خبرنگار جرس گفت: من با آقای کروبی صحبت کردم و ایشان گفتند که امروز آقای ابوترابی فرد حرف هایی زدند که با واقعیت منطبق نبود و من بدون دعوت پشت تریبون رفتم و توضیح دادم که آقای ابوترابی فرد در جریان مسائل نیست و همه کارهایی که بعد از انتخابات انجام گرفته ، برای ماست مالی کردن قضیه تقلب در انتخابات بوده است.
جنبش راه سبز (جرس): مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی درباره سخنان امروز دبیرکل اعتماد ملی توضیحاتی ارائه داد.

وی در گفتگو با خبرنگار جرس گفت: من با آقای کروبی صحبت کردم و ایشان گفتند که امروز آقای ابوترابی فرد حرف هایی زدند که با واقعیت منطبق نبود و من بدون دعوت پشت تریبون رفتم و توضیح دادم که آقای ابوترابی فرد در جریان مسائل نیست و همه کارهایی که بعد از انتخابات انجام گرفته ، برای ماست مالی کردن قضیه تقلب در انتخابات بوده است.

به گفته واحدی، دبیرکل اعتماد ملی ، سپس نمونه هایی از تقلب و دخل و تصرف در انتخابات را بیان کرده و به نقل قولی از آیت الله العظمی منتظری پرداخته که به نقل از یکی از افراد امین خود گفته بود در یک صندوق که رای کروبی 92 بود تنها یک رای اعلام کردند.

براساس گفته واحدی، مهدی کروبی توضیح داده است: پس از اتمام کنگره در حال خروج بودم که تعدادی از خبرنگاران ، سوالاتی از من پرسیدند و من در پاسخ به انها گفتم که پس از تنفیذ، دولت فعلی دولت مستقر کشور است و وظیفه دارد کارهای مردم را انجام دهد و پاسخگو باشد.

کروبی در توضیح این سخنان خود گفت : در همان مصاحبه بر این نکته تاکید کردم که تقلب های گسترده درانتخابات صورت گرفته و من برهمه مواضع انتخاباتی خود و اعتراضات خود ایستادگی کرده و می کنم و بیدی هم نیستم که با تهدیدها و فحاشی ها و هتاکی ها عقب نشینی کنم اما مردم مسائل روزمره ای دارند که دولت مستقر باید آنها را حل کند و دولت فعلی پس از تنفیذ، دولت مستقر کشور است و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی، تصریح کرد: همین امروز در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی، گفتم مطمئن باشید دولت احمدی نژاد چهار سال نخواهد ماند.

به گفته مجتبی واحدی، سخن آخر کروبی این بود: حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست؟

ناشناس گفت...

با سلام
کروبی و موسوی و خاتمی و خامنه ای و .... همه از یک جنسند اشتباه نکنید اینها هنوز مخالف هستند برای گمراهی جنبش ولی همه آنها کور خواندند چون پشتوانه جنبش مردم ایران خداست و هیچ رهبری ندارد شما هم هی زور نزنید این امام زاده ها کور میکنند ولی شفا نمی دهند

a green spot گفت...

به نظر من رهبران جنبش یک فرصت تاریخی برای مبارزه را از دست دادند. در حالی که خامنه ای از رهبران خواست که خط خود را معلوم کنند این بهترین موقعیت بود برای پافشاری بر موقعیت قبلی - به رسمیت نشناختن دولت احمدی نژاد. فعلی متاسفانه یکی پس از دیگری در دام خامنه ای افتاده و با حرفهای دو پهلو یکی به میخ زدند و یکی به نعل. من شخصا این را تقصیر خاتمی میدونم - سبک این strategy دقیقا همون سبک آقای خاتمی است - ترسو، بز دل، دو پهلو و ناشفاف. آقایون یه کم شهامت داشته باشد - به مردم نگاه کنید و یاد بگیرید شهامترو

ناشناس گفت...

be nazare shomaa in doroste yaa shaayeast
???

""
,bar tabghe akhabar daryafti bayanie 18 musavi hemayat az khameni va nezam ast.hadaf inha motavaghef kardan mardom baray 22 bahman ast.

""