موسوی در کمال آرامش، با تمام قدرت می‌جنگد! کروبی باز هم دولت را غیر مشروع دانست



مهندس موسوی در تازه‌ترین بیانیه‌ی خود مواضع خود را آشکار و بدون ترس و بدن این‌که تحت تأثیر هیچ نیروی بالاسری قرار داشته باشد بیان کرد. جملاتی که میرحسین موسوی به کار می‌برد را می‌توان مثل یک کتاب زیبا چند بار خواند و باز هم خسته نشد. کلام همراه با ادب و احترام برای مخالفین و موافقین، عدم توهین و تحریک به سوی خشونت و در مقابل هم قرار دادن مردم، پایبندی به اصول آزادی و عدم خودسانسوری و هم‌چنین مثل همیشه تزریق امید و دعوت به ادامه دادن راه دشواری که جنبش سبز در پیش رو دارد به روشن در مصاحبه‌ی مهندس موسوی با سایت کلمه دیده می‌شود.

جملات مهندس میرحسین موسوی باز هم مثل همیشه پر ات از امید، صلابت، دعوت به ادامه راه جنبش سبز، محکوم کردن هر جنایتی علیه مردم و البته جسارت. البته جسارت مهند موسوی برخلاف مخالفان‌اش این نیست که خودشان کنار بایستند و دیگران را به جلو رفتن دعوت کنند. معمولن آقایانی که راه رسیدن به کشوری آباد را در زندانی کردن می‌بینند در سخن‌رانی‌های خود که در فضایی امنیتی با پشتوانه‌ی انواع و اقسام نهادهای امنیتی انجام می‌شود خودشان کنار می‌ایستند و داد و بیدادهای‌شان را خرج این می‌کنند که پایین دستی‌های‌شان را تحت تأثیر قرار بدهند و در مقابل مردم قرارشان بدهند.

سخنان مهندس موسوی هم‌چنین سخنانی بود که به نوعی دعوت بود برای چهارشنبه سوری سبزی که پیش رو داریم. کسانی که واقعن مهندس موسوی را یار و یاور خود می‌دانند، می‌دانند که آقای موسوی هیچ‌گاه و در هیچ مراسمی، حتا چهارشنبه سوری‌یی که به لطف اقایان از حالت سنتی خارج شده و فقط به روزی برای آسیب دیدن جوانان تبدیل شده. چهارشنبه سوری، جنبش سبز هم‌چنان مثل همیشه ارام خواهد بود.

شیخ شجاع ملت ایران هم در مصاحبه‌یی با روزنامه‌ی ایتالیایی Corriere della Sera مواضع خود را درباره انتخابات برای بار چندم و بدون هیچ‌گوه کوتاه آمدنی بیان کرد. جناب اقای کروبی مثل همیشه انتخابات را غیر قانونی و دولت برآمده از آن را نامشروع دانست. آقای کروبی نشان داد که ترس را در خود خانواده‌اش کشته و اعلام کرد تا هرگونه هزینه‌یی را برای خود و خانواده‌اش می‌پذیرد.

این دو مصاحبه می‌تواند روحیه‌ی بسیار خوبی را در جنبش سبز بوجود بیاورد تا برای چهارشنبه‌‌سوری که به قول موسوی: "مراسم این روز، یادمان جشنواره نور علیه تاریکی است" آماده شوند تا یک حماسه‌ی ارام دیگر را رقم بزنند.

لینک مطلب در بالاترین
لینک مطلب در دنباله

۸ نظر:

ناشناس گفت...

دوستان گرامی،
من در بالاترین عضو نیستم، بنابرین نمیتونم وارد به گفتگو ها بشم.
یک خواهش داشتم که یکی از نوشته های وبلاگ من رو در بالاترین بگذارید.
در باره بررسی مشکل زبان مادری و راه حل های اون.
با این کار میشه قوم های دیگر ایران رو متقاعد کرد و اون ها رو بیشتر وارد به جنبش کرد. هر چند همین حالا هم که تهران تشکیل شده از همه قوم های ایران هست و شهید های ما هم از همه قوم ها هستند.

http://bozorgmehr6.blogspot.com/2010/02/blog-post_27.html

پاینده باشید

ناشناس گفت...

‫آقای موسوی فرماندهی است معروف و مغرور، در کار خودش استاد است، وی عقیده دارد جوانها روی خاک باید باشند نه زیر خاک، او یک فرمانده حقیقی است که علت جنگها را خوب می فهمد، او می خواهد از راه نابود کردن علتها به جنگ فعلی سران رژیم پایان دهد.
‫او می داند چه کسانی آتش افروزان این ویرانی هستندو ماها ندانسته ابزار دست آنها، به پندار او عصیان و کینه ها مانند اخگری است در انبار پنبه که یواش یواش در پنبه ها رخنه می کند، ماها مثل مأمورین آتش نشانی که همه روزه تمرین می کنیم، ورزیده میشویم تا هر وقت همه ی انبارها شعله ور شد، بما خبر دادند برویم آنرا خاموش کنیم، اما پس از نابود شدن همه چیز .
‫ آری، او می خواهد یک ذره جرقه را خاموش کند نه آتش فروزانرا پس از خاکستر کردن همه چیز.
‫آقای موسوی میداند فقر ما در همه ی عیبهاست.

پیروز گفت...

چه تعبیر زیبایی در تیتر مطلب استفاده کردید. عالی بود.

ناشناس گفت...

یکشنبه 9 اسفند 1388 ساعت 11 و 08 دقیقه و 09 ثانیه
لزوما شعار و لزوما راهپیمایی راه حل ما نیست
ما سلاحهای ساده ای داریم
تخم مرغهایی که با رنگ سبز پر شدند و دیوارهارا سبز می کنندو
کیسه هایی پر از رنگ سبز که به بیلبوردها و عکسهای مقام مصغر و رئیسجمهور نامشروع متقلبش خواهیم کوبید
فردای چهارشنبه سوری را تصور کنید
شد زمین "سبز" آسمون "سبز" باغ "سبز " و باغبون "سبز" بلبلان نغمه خون "سبز

ناشناس گفت...

به نظر من مهندس با این بیانیه باز هم کودتاچیارو سردرگم کرد میشه یه نمونشو تو واکنش روزنامه کیهان دید که خیلی زود دست به پاسخگویی زد که این نشونه ترس اونها از میر حسینه پس هر بیانیه یک قدم مارو به پیروزی نزدیکتر میکنه.زنده باد میر حسین و شیخ مهدی کروبی.

ناشناس گفت...

4SHANBE SOORI RO BARGOZAAR MIKONIM......AATASHI BOZORG ROSHAN MIKONIM........RAGHS KONAANO PAAYKOBAAN.........SHOAAR MIDAHIM.....BAA GHAASHOGHZANI HAMAAHANG ETEHAADI SABZ BAARPAA MIKONIM.........

ناشناس گفت...

MAA ZENDE AZ AANIM KE AARAM NAGIRIM............

Unknown گفت...

فکر کردین چهار شنبه سوری بگذره و ما کاری نکرده باشیم چه به روزمون میارن دونه دونه میگیرن و دیگه ما جای نداریم که جم بشیم من میگم بجای که از رو آتیش بپریم بیایم پسترو به آتیش بکشیم البته میدونم این نظرو نمیذاری پخش شه ولی‌ به خدای ایران سوگند اینا با خال بازی کنار نمیرن می‌شه قضیه هنفرمندر انگلیسی زمان استمری انگلیس که توی استادیوم مردم شهر جم بودن فرمندر جدید کاپ جایزرو به قهرمان کریکت داد و قهرمان رفت جلوی همه شاخه گاو مقدسو بوسید فوری فرماندر جدید از جاش پرید و جلوی همهٔ مردم رفت کون گاورو بوسید در خاطراتش نوشت که ما به این مردم گاو پرستیدنو یاد دادیم از ماتت گاو شروع کردن حالا رسیدن به شاخش من باید از ماتتش دوباره شروع می‌کردم که یونهاهم همین کارو بکنن تا بیان به شاخش برسان ما یه ۳۰ ثال دیگه حاکم خواهیم بود حالا ببینین ما فرصتو از دست میدیم و این سیدا که آخرشم می‌بینید مارو خواهند فروخت چاقو دستهٔ خودشو نمی‌بره این موسوی هم نقش آتش خاموش کونو داره اکهت کار اونم سید و ازمون میخواد که ماتت گاو ببوسیم و بریم برای یه سی‌ سال دیگه مرگ بر خامنهی‌یی و کشورمونو با آتش پاکیزه پاکیزه خواهیم کرد همونطور که فردوسی بزرگ میگه در بخشی از شاهنامه ،،
نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی در این خانه داشت

از آنروز دشمن بما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت

از آنروز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد

چو ناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند

به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم

بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زیستن

اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است

بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم